onsdag 20 augusti 2008

Veckans vita

För att ytterligare spä på ryktet att jag är en vinsörplande murvel tänkte jag införa en avdelning här på bloggen där jag tipsar om mina favoritdrycker. Vin är en dryck jag gärna njuter till god mat och därför har jag hunnit samla på mig en del godbitar.

Château Bonnet (4151) är kanske det bästa vita vin jag smakat, med praktisk skruvkork och ett bra pris på 89 kronor. Smaken som är härligt frisk med inslag av äpple, lime och tropiskt frukt tycker jag funkar perfekt till skaldjurs- och kycklingrätter eller bara till en enkel sallad.

, , , ,

6 kommentarer:

Ida sa...

Vin är trevligt! Dricker mest rött dock.. men vitt går i det med :)
Längtar tills i höst och jag kan sitta i trädgården och dricka vin om kvällarna :)

Anonym sa...

Kul med återkommande vintips! Jag hade redan bestämt mig för att köpa det här vita vinet till kalaset på lördag, efter dina tips på min blogg.

Anonym sa...

Det här vinet måste jag bara testa! Alltid kul med vintips. /Emma

lina sa...

Super med vintips! Speciellt vita viner har jag svårt att hitta riktigt goda, detta ska jag absolut testa!

Anonym sa...

Jag instämmer med Petra att det är ett mycket gott vin! Dessutom väldigt praktiskt med skruvkork om man sitter i en park eller en klippa någonstans ..;)

Unknown sa...

Kul med lite vintips! Detta ska provas! =)