lördag 16 augusti 2008

"Du handlar ju bara på H&M och åker bara till Prag!"


Citatet i rubriken till detta blogginlägg kom helt spontant från min kära pojkvän för några månader sedan. Vilket fick mig att inse vilken vanemänniska jag är - absolut inget negativt med det - men eftersom jag älskar listor kom jag på att jag ju måste göra en lista över mina vanor. Så här kommer den (observera att man bara får välja ett svar på varje fråga):

1. Klädbutik: H&M
2. Inredningsbutik: Ikea
3. Godis: Saltlakrits
4. Stad: Prag
5. Dryck: Öl (tjeckisk)
6. Musik: Eros Ramazzotti
7. Tv-serie: House
8. Film: Déjavu
9. Träning: Friskis & Svettis
10. Bakverk: Kladdkaka
11. Kaffe: Espresso con panna (espresso med vispad grädde)

Finns det fler vanemänniskor därute som vill dela med sig av sina vanelistor? Helt utan att veta om ni är vanemänniskor eller ej utmanar jag nu Sassy, Miss Agda, Acarolina, Nergårds-Emma och Solli, samt alla andra som känner för att lista sina favoriter en halvregnig lördag som denna.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad kul! Utmaningen kommer att antas någon gång under helgen!

Anonym sa...

Ja jag gillar den verkligen :o) Men som så många andra parfymer lukter den som godast efter ett tag och inte direkt efter att man sprayat på den, tycker många luktar lite för starkt i början.. Hoppas du haft en bra lördag hittills :o) kram

Anonym sa...

Vad kul :-) Min man beskyller mig jämt för att vara en vanemänniska, så det var en utmaning som passar mig!
Roligt att läsa om dig, Déjavu är en film jag aldrig hört talas om.

Anonym sa...

Jag håller med dig om det mesta där. Men jag har, tyvärr, aldrig varit i Prag. Ha det bra.

Miss Agda sa...

OK, nu har jag antagit utmaningen:-)
Kom fram till att jag inte är någon vanemänniska förutom när det gäller att resa. (Har bl.a. varit i London 6 år på rad, och nu blir det 4e resan till NY under de senaste 3 åren. Men vad göra när de städerna lockar så.... ;)

Kram M

Anonym sa...

hehe, min pojkvän tjatar alltid om tjeckiskt öl och prag. känns som att man har missat något? klart jag antar utmaningen :-)

Miss Agda sa...

Du förresten- har du varit i Cesky Krumlov, lilla söta staden några timmars tågresa bort från Prag? Jag tyckte det var jättemysigt där, gjorde en dagstur dit då jag var i Prag för några år sen.

Anonym sa...

Vad skoj! Har gjort en lista nu..men det var svårt! Är nog inte en vanemänniska i allt..annars skulle jag inte upptäcka nya saker..men vissa vanor håller man hårt i..som att träna ;o)
Ha en underbar helg!

Anonym sa...

1. Klädbutik: H&M
2. Inredningsbutik: Loppis
3. Godis: chokladdoppade russin
4. Stad: Östersund
5. Dryck: Champagne
6. Musik: Country
7. Tv-serie: Six Feet Under
8. Film: Almodovar
9. Träning: Utomhus
10. Bakverk: Lättgräddade kanelbullar
11. Kaffe: Änglamarks snabbkaffe (pinsamt)

Petra sa...

Katjak - tack för ditt bidrag :-) Kram Petra