söndag 17 augusti 2008

Skaldjursfrossa!


Semestern i Palma har skapat ett sug efter skaldjur hos mig. Så igår bestämde jag mig för att vi skulle frossa loss ordentligt och fixade den här skaldjurspajen, som visade sig vara supergod. Jag utgick från receptet, men modifierade det lite genom att tillsätta Kesella och grahamsmjöl i pajskalet istället för smör och vetemjöl samt att jag hällde i lite musslor förutom räkorna i fyllningen. Resultatet blev toppengott! Till det drack vi ett rosévin - Terramoll från Mallorcas lilla grannö Formentera - som vi köpte på Mallorca och som nog är den godaste rosé jag druckit. Väldigt fyllig och med en smak av jordgubbar och bigarråer. Tyvärr hittar jag inte vinet på Systembolaget, men nästa gång jag åker till Palma kommer det absolut bli påfyllning.

, , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja bodybuttern med cocous är jätte go, men känns inte helt rätt nu när hösten kommer tyvärr, mer en sommardoft för mig :) haha.

Ellas Inspiration sa...

Gud va gott det ser ut! Vinet till låter inte fel det heller.

Kram Karin

Anonym sa...

Nämen gud så gott! Det där hade varit helt perfekt idag efter helgens alla drinkar. Vinet däremot spar jag till någon helg framöver ;)

Tjohalia sa...

Det såg riktigt gott ut! Kram Sandra

Anonym sa...

Den gick nog inte av för hackor kan jag tänka mig. Vinet lät himelskt!

~Livet i byn

Anonym sa...

har svårt för paj, men skaldjur funkar ju JÄMT!

Anonym sa...

Skaldjurspaj... väcker minnen...

Anonym sa...

Herrejösses vad god den ser ut !

Anonym sa...

Mums vad gott med paj å rosé!