torsdag 14 augusti 2008

Mot nya äventyr

Foto: Mr H

Ni kanske har lagt märke till att det numera står "Power-Petra - mot nya äventyr" i bloggens topp. Och precis som Miss Agda skriver så är känslan av nystart härlig. Att stå inför nya utmaningar - nytt jobb, ny livsstil, ny bostad eller vad det nu kan vara. Jag har bestämt att den här hösten ska bli en riktig riv-nystart i mitt liv. Faktum är att jag sparkade igång redan förra veckan i Mallis när jag våghalsigt kastade mig från badbåten ner i havets djup (har aldrig vågat hoppa från höga båtar tidigare) och crawlade iväg i bästa Baywatch-stil. Men känslan efteråt var underbar - jag fixade det! Samma känsla vill jag uppleva flera gånger i höst. Känslan av att jag vågade, jag tog chansen. Hänger ni med?

, ,

3 kommentarer:

lina sa...

Jag hänger med! Livet är för kort för att inte våga testa nya utmaningar.

Miss Agda sa...

Precisely, jag hänger med:)

Anonym sa...

Vilken härlig bild! du som simmar?