torsdag 21 augusti 2008

Veckans röda

Tidigare i veckan bloggade jag om ett av mina vita favoritviner. Till mina röda favoriter hör sydafrikanska Roodeberg (7451), som också finns som boxvin, men unna er för guds skull att njuta av detta underbara vin på flaska. Det smakar helt enkelt inte lika gott ur boxen som ur en riktig flaska.

För de 83 kronorna får man ett bra allroundvin med fyllig smak av torkad frukt, sötlakrits och körsbär. Testa till kötträtter på kyckling, gris och nöt eller varför inte en mustig, vegetarisk gryta? Många tror inte att rödvin passar att dricka till kyckling, men det håller jag inte med om - det finns ju så många olika sorters röda viner. Skål!

, , , , , , ,

7 kommentarer:

lina sa...

Ska testas! Rött till kyckling passar ju utmärkt enligt mig.

Anonym sa...

Tack för tipset, jag är helt klart novis då det gäller vin. Ska skriva ner dina tips på en lapp i plånboken på en gång.

~LIvet i byn

Anonym sa...

rött vin passar faktiskt både till kyckling och fisk! när ajg var ute och åt med min pojkvän för en vecka sedan tog jag fiskgryta med saffran och fänkål. jag är mer förtjust i rödvin så jag bad dem ta fram ett som skulle smaka till maten, och jag fick ett som hette Teresa. supergott och lent i smaken! min pappa åker varje sommar till italien och gardasjön för att hämta hem vin och jag brukar få några flaskor, så imorgon ska det lagas lite gott här hemma och prova en av de röda flaskorna jag fick av honom :-)

Miss Agda sa...

Tack för tipset! jag har börjat skriva ner alla dessa tipsen så har jag nånting att gå på nästa gång man vill testa ett nytt vin.

Ps: kommer inte ihåg om det var mannen i pannbandet som sålde gojibären till mig, men väldigt "på" var han iallafall ;)

Ellas Inspiration sa...

Hej igen..

Ang. Hemtex. De kan inte vara på väg att ta steget som Lindex gjorde? Sidan ser väldigt lik en påbörjad web-shop...

Vi får väl se men snyggt är det...

Kram Karin

Anonym sa...

å bra med sånna häring tips, men funkar det som rent vin? dvs. att inte äta något till...eller förtappar det sin smak då?

Anonym sa...

Oooh, rött vin! Mums! Min favorit är Casillero del diablo, men den här ska testas - tack för tipset!