tisdag 12 augusti 2008

Dags för detox

Bild från Tasteline

Semester innebär ofta tillfälligt nya kost- och matvanor. För min del har det blivit lite för mycket kolhydrater (bröd, godis, pasta med mera) och för lite grönsaker och vatten. Formen har jag försökt hålla liv i med hjälp av medhavt gummiband och övningar med egna kroppsvikten (bland annat med inspiration från utmärkta bloggen GymGlam). Men nu är det nya tag! Mer regelbunden träning och nyttigare mat ska göra susen. Redan ikväll tänkte jag blanda till någon av de här läckra, vitaminrika hälsodrinkarna från Tasteline.

, , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Såg smarrigt ut!!

~Livet i byn

lina sa...

Blir lätt så under semestern:)Den där morotcitrusdrinken låter underbar. Morot & apelsin tillsammans blir fräscht tycker jag!

lina sa...

Blir lätt så under semestern:)Den där morotcitrusdrinken låter underbar. Morot & apelsin tillsammans blir fräscht tycker jag!

Anonym sa...

Tack:)! Ang kokosmjölken har jag faktiskt ingen aning, testa så får du se:) Och hör gärna av dig om hur det blev!

Ja det där är alltid en känsla som kommer krypande när semesterna är över:)

Anonym sa...

Jag har levt på vin och choklad den här sommaren, och så har jag motionerat alldeles för lite. Jag ska ta tag i saken när ungarna börjar skolan/dagis. Då ska jag köpa gångstavar tänkte jag :-) Kanske jag orkar fixa några sådana goda drinkar.

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle också behöva göra ett ryck. Det har blivit alldeles för mycket god mat, godis o vin på semestern.

Anonym sa...

De såg riktigt goda ut

Ellas Inspiration sa...

Välkommen tillbaks!

Va roligt det har varit att hänga med på er resa. Verkar ju har varit supermysigt!

Du får gärna använde inlägget/bilderna från min kollegas färgstarka hem om du vill. Det är ju verkligen en kontrast till alla vita inredningsreportage.

Kram Karin

Miss Agda sa...

Jag brukar oxå skita i allt vad heter nyttigt på semestern, och det tycker jag är viktigt att man kan göra utan dåligt samvete!
Dessutom är min personliga åsikt att man inte behöver vara rädd för kolhydrater bara man är aktiv och rör på sig. Själv äter jag ALLT, men har bl.a. bytt vanlig pasta till fullkornspasta. Jag tycker livet är så mycket roligare om man har ett avslappnat förhållande till mat och inte förbjuder en massa saker för sig själv.

Anonym sa...

Ser gott ut!!

Anonym sa...

MM så gott det ser ut. Va duktig med att äta rätt när jag va gravid men det "gick över". Den här sommaren har varit hemsk i ätväg, men nu har jag ialla fall köpt hem nötter, leta efter valnötter som du rekommendera tidigare men hitta inga, tyvärr.
mvh smillasplats.blogg.se

Anonym sa...

skoj med detox!
Var nyligen o sökte efter lite nyttigare recept på tasteline..o till min glädje såg jag att flera av rätterna hade en tabell där man räknat ut energi, protein, fett och kolhydratsmängden för varje portion. That's great!
Hittade även en massa goda smoothies som jag ska prova!