tisdag 12 augusti 2008

Älsklingens killer-carbonara


När jag kom hem från Ingrids klurigt jobbiga pulsjympapass, svettig och trött, var älsklingen gullig och ställde sig vid spisen och svängde ihop en smarrig spaghetti carbonara. Naturligtvis med äggula och ett berg av parmesan. Mums, så gott - länge sedan jag åt det! Och är det inte ett litet glas vin som skymtar däruppe, jo, det är det minsann. Lite kontinentala vanor från Mallorca som dröjer sig kvar så här andra arbetsdagen efter semestern...

Sugen på egen carbonara? Här är ett bra recept från Tasteline (min arbetsgivare, därför tenderar mina recepttips att bli lite ensidiga).

, , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha du hur gick det med hälsodrinkarna ;)hihi
Men du hade ju tränat, då är man värd pasta och ett glas vin.
mvh smillasplats.blogg.se

Petra sa...

Smilla - ha ha, ja vad hände egentligen med detoxen =) Mañana, mañana...

Ullis/Leva på landet sa...

Mmmm låter väldigt gott det där. Var längesedan vi åt carbonara får nog bli i morgon.

Anonym sa...

Ha ha..tack för tipset..jag älskar Rosa Bollinger men den Rosa Lanson är också ok;).

lina sa...

Vilken lyx att få sätta sig till dukat bord så där efter träningen! Carbonara är sååå gott!

Anonym sa...

Inredningsnörd som jag är så ser jag inte maten, bara tallriken. Likadana som jag har, skjulle jag tro. Från Indiska? :-)