torsdag 21 augusti 2008

Är du mittenslickare eller vägglus?

Att jag tränar på Friskis & Svettis är ingen nyhet för er som följt den här bloggen ett tag. Jag har också fått veta att många av er läsare också tränar där, så därför tyckte jag att det vore kul att diskutera var i jympalokalen ni helst befinner er på ett pass:

1. Mitten: Det finns ju en klick som bara måste stå i mitten, utan att ha någon framför sig som skymmer sikten mot ledaren (erkänner att jag tillhör den gruppen, min förklaring är att jag känner mig mest peppad och taggad om jag står närmast händelsernas centrum).
2. Väggen: De som alltid står fastklistrade vid väggen verkar inte alltid vara de som tar i hårdast. Platsen närmast väggen blir då en flyktväg ifall a) passet skulle vara för tråkigt, b) passet är för jobbigt eller c) man måste springa på toaletten.
3. Mittemellan: En plats som är perfekt om man glömt att tvätta träningskläderna och inte vill skrämma bort ledaren eller få arga blickar av mitteneliten. Också perfekt om man vill känna sig lite anonym och smälta in i gruppen.
4. Periodaren: Vill du ibland bara smälta in i gruppen och ibland flasha i mitten? Då tillhör du förmodligen gruppen periodare.

Har jag glömt någon grupp? Någon som känner igen sig i någon grupp eller är jag helt fel ute?

, , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag tillhör grupp 1! JAg vill stå så nära ledaren som möjligt, utan en massa folk som skymmer siktetn. Och framför allt är det mycket mer energi i mitten! JAg blir liksom mindre pepp av att stå långt bak och se folk som egentligen inte vill vara där/som inte tar i ordentligt/ som känner sig fåniga eller vad det nu kan vara...

Och du, det där teet borde jag testa! JAg ska nog ta en liten shoppingrunda och kolla efter det samt gojibär.

Anonym sa...

Jag har en favoritplats i salen.. Längst bak, i ena hörnet. Tycker jag ser bra därifrån (snett liksom), har spegel till höger för att kunna kolla att jag gör rätt och slipper ha nån som stirrar in i min (i mitt tycke) ladugårdsväggsrumpa..

Anonym sa...

Själv står jag helst bakom pelaren och gömmer mig. Måste gå en kurs i koordination!!!

Miss Agda sa...

Jag tränar visserligen inte på F&S utan på Worldclass och det har blivit mest gym, inte gruppträning, på sistone. Men när jag grupptränar så vill jag helst stå längst fram så jag ser bra och inte kan fuska (skulla vara pinsamt att göra det framför alla andra).
Fast nu har jag varit så mkt sjuk och känner mig extrasvag så det blir nog att stå längst bak tills formen infinner sig igen.......

Anonym sa...

Du glömde de som "springer" som raketer!! - usch att bli knuffad också!(:-(