fredag 15 augusti 2008

Mitt rescue-kit


Varför ska man ha ett rescue-kit i handväskan? Jo:

1. Om det enda mellanmål som vankas är munkar eller kanelbullar.
2. Om man blir svinhungrig och McDonald's är det enda alternativet.
3. Om man blir svinhungrig ute i ödemarken eller på pendeltåget hem till Uppsala.

Vad ingår då i mitt rescue-kit (tycker förresten att alla borde ha ett sådant)? Jo, just nu är det en ask Extra Delight med smaken mint & chocolate - en ny bekantskap som visade sig vara himla god. Plus en energikaka från Allévo med smaken mörk choklad (den enda i den serien som inte smakar damm enligt mig), lite fikon (fullproppat med kostfibrer, kalcium, magnesium och annat) samt en flaska med något nyttigt från Brämhults, just nu en juice med blåbär och açai (superfrukt från Sydamerika, rik på mineraler, vitaminer och antioxidanter).

Nu vill jag veta om ni har något rescue-kit och vad det i så fall innehåller!

, , , , ,

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har alltid en påse osaltade o orostade nötter, lite russin och några riskakor (endast saltade) med mig...alltid bra att ha med ifall man är ute på stan o inte vill slå till på ngt onyttigt ;o)
Ett äpple (pink lady) brukar oxå slinka ner i väskan...

Anonym sa...

Självklart! Man vet ju aldrig vad som erbjuds :o) bra-att- ha-grejer som minimeal, proteinbarer från Dalblads, proteinpulver & en liten låda med havregryn, frön & sånt..

Anonym sa...

visst är det bra att ha ett som du kallar det "rescue kit", just nu är det dåligt med sånt, allt nyttigt är slut här hemma, måste gå och handla lite nytt i morgon, bra att du skrev om det så jag blev påmind, det behövs i bland... är för mycket sötsaker och ostbågar i mitt liv just nu :S

Anonym sa...

Jag har alltid med mig tuggummi (Stimorol Fusion), en flaska med Fun light-saft, en frukt och dom supergoda Werthers Orginal (sugarfree) i sin söta lilla förpackning! Extra med Choklad & Mintsmak måste jag ABSOLUT prova :)

Anonym sa...

Jag borde nog skaffa mig ett
Jag har lååångt till affären men har bestämt mig för att gå dit i rask takt Hem går lite saktare beror på hur mycket jag har att bära
Det värsta är att jag köper en chokladbit att äta på vägen hem
så då går jag väl i onödan
Juicen stod jag och höll i sist men tog en annan

Anonym sa...

Nu får jag skämmas, jag har nog endast en Ramlösa och ett rör Treo som Rescue Kit. Måste nog skärpa mig är jag rädd...

~Livet i byn

Anonym sa...

Haha gud vad smart =) Det borde jag börja med sen.

Ullis/Leva på landet sa...

Det var något att börja tänka på. Tack för tipset av vad det kan innehålla.

Anonym sa...

älskar fikon men efter en mindre behaglig incident kan jag tyvärr knappt äta dem längre:( Nötter är gött!

Jo, bor inne i stan....förvisso bara sen ett år tillbaka så jag är väl inte bäst på att ge tips. Gillar ju Café Linne (obs! det närmast stan det andra är bedrövligt)Storken brukar sällan vara fullt men är inte så värst trevligt. Unico har såklart den ultimata salladen med de bästa champinjonerna...018 har jag hört bra om men inte själv besökt än....

Tips till mig?

kramar maja

Anonym sa...

Det är en MYCKET bra idé.. jag har alldeles för lätt att hamna på McD eller hos korvgubben. Jag brukar dock inte ha så mycket med mig annat än om jag är på jobbet.. då blir det den trogna bananen, en flaska vatten och antingen en yoggi eller tex pistagenötter :)

Anonym sa...

Jag brukar bara ha Extra saltlakrits, tuggummi och vatten. Men nu fick jag ju många nya bra tips!
Köper jag något så brukar det bli nötter, choklad och mineralvatten.

Inget slår ju Tjeckisk öl :-)Pilsner Urquell är en stor favorit, men Gambrinus är ny för mig. Den måste jag testa!!

lina sa...

Åja, vet aldrig då det kan behövas. Oftast blir det blandade naturella nötter och torkade frukter. Samt vanlig frukt, vattenflaska och ibland medtagen smörgås.

Anonym sa...

alleva mörk choklad är genialisk. synd bara att den verkar ha utgått från sortimentet i västerås ? =(