torsdag 21 augusti 2008

Apropå trevliga kändisar

Bild från SvD

Sofie som driver utmärkta bloggen Magstarkt skriver idag i ett inlägg om de trevligaste kändisarna hon träffat i sitt jobb som journalist. Till dem hör bland andra Emma Wiklund, som jag också hade förmånen att få intervjua för ett par år sedan när jag var praktikant på Svenska Dagbladet. Ni kanske förstår hur nervös jag var inför att intervjua en superkändis som Emma, oerfaren och grön som jag var inom journalistyrket. Men det gick hur bra som helst, jag och fotografen kom hem till Emma och sen åkte vi med henne till Hagaparken där hon berättade om sina favoritjoggingrundor (här kan ni läsa intervjun). Tänk om alla kändisar var så trevliga!

Jag härmar Sofie
och gör en liten lista över de trevligaste kändisarna jag intervjuat (i likhet med Sofie sparar jag listan över de minst trevliga för mig själv):

Camilla Thulin
Adam Tensta

Papa Dee

Åsa Larsson

Malena Ernman


Fler som vill haka på och lista trevligaste kändisarna? Vore kul :-)

, , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nää, vad kul! Härligt inlägg, inte så vanligt att läsa om! Skönt att ta en paus från mitt sminknörderi :)

Anonym sa...

nja, jag har inte träffat såmånga kändisar direkt... haha!

du jag köpte faktiskt ett velourset från H&M barn idag...i ljusrosa *haha* ;-)

Anonym sa...

Hi hi, jag har nog inte träffat på så många kändisar. Men min man var typ bästa kompis med Papa Dee när dom gick i samma klass. Så jag har hört många historier, men bara snälla :-)

Camilla Thulin gillar jag (har aldrig träffat henne förstås), men hon har så många bra åsikter. Vad kul att få intervjua en massa intressanta personer.

Ha det bra ikväll!

Anonym sa...

Jag har inte träffat så många tvättäkta kändisar, mest bara djs och artister inom psytrance. Men jag kan tänka mig att Emma sjöberg vart nice, hon är ju från jönköping ;) Min fotolärare var den första som tog modell bilder på henne ;)

Anonym sa...

Såg Emma på Lindex Showroom lunchen idag,hon är verkligen så söt och trevlig! Gjorde en kort "intervju" med henne för bloggen en annan gång på en frukost för Lindex,och hon var verkligen hur jordnära och rolig som helst!:)

Anonym sa...

nä nu blir jag nyfiken... du måste ju berätta om de otrevligaste! kom igen nu ;)