söndag 17 augusti 2008

Inte bara vin och kaffe med grädde...


Några kanske får för sig att jag lever det goda livet mest hela tiden - med vin, god mat, kaffe med grädde och annat smarrigt. Det är ju sådant som är roligt att blogga om. Men jag kan avslöja att det tränas en hel del och äts en massa sundheter också. Så här har min träningsvecka sett ut:

Måndag: Intensivjympa 60 minuter
Tisdag: Pulsjympa 60 minuter
Onsdag: Styrkemedel (jympa med fokus på styrkeövningar) 60 minuter
Torsdag: Vilodag
Fredag: Intensivjympa 60 minuter
Lördag: Styrkemedel (förklaring se ovan) 60 minuter
Söndag: 30 minuter skicrossmaskin + 15 minuter rodd + 15 minuter löpband på maximal lutning + 15 minuter snabbstyrka med fokus på axlar, bröst, mage, rygg och ben

Lite mer träning än vanligt har det blivit den här veckan, beroende på att jag kände att jag ville rivstarta efter några lojare semesterveckor. Ni bloggläsare som också tränar får gärna dela med er av era träningsprogram. Nu blir det pasta med pesto - mums!

(PS: Vinet ovan heter An/2 -Ánima negra - och är ett fantastiskt gott rödvin som funkar till mycket och som tillverkas på Mallorca. Tror det ska gå att få tag på här i Sverige också, kolla här. DS.)

, , , , , , , ,

14 kommentarer:

Ellas Inspiration sa...

Oj, gud vad du är redig. Jag fick träningsvärk bara av att läsa om alla dina pass... Så såg makens vecka ut ungefär fast han mest kör gym och kondis.

Jag nöjer mig med att följa ditt råd om vinet. Låter gott..

Kram Karin

Anonym sa...

Nä, jag klassar dig som ett hälsofreak jämfört med mig ;0)

~Livet i byn

lina sa...

Låter som en intensiv träningvecka tycker jag. Bra jobbat!

Miss Agda sa...

Bara jag skakat av mig förkylningen och kommit igång igen så lovar jag redovisa min träningsvecka...
Bra jobbat tjejen!

Anonym sa...

duktig du är med motionen! ja, visst är den god den där chokladen? en ny favvo hos mig med!

Anonym sa...

uja....du ligger inte på latsifan inte:) och inte är du knasig inte, själv har jag inte tokköat utanför någon affär någonsin....eller jo nån rea när jag var yngre:)

kram maja

Anonym sa...

Oj oj, vad du tränar! Jag ska köra igång snart också, men det blir ju mest hemmaträning och stavgång. Det behövs om jag ska kunna fortsätta att vräka i mig choklad :-)

Apropå vin, du har inget kul vintips från systemet? Jag ska på födelsedagskalas hos min faster som är tokig i matlagning (mycket grönsaker) och gott vin. Eftersom jag inte hinner leta present så tänkte jag köpa en flaska vin. Du måste förstås inte komma med tips, men jag tänkte att det skadar inte att fråga. Bara om du känner till något på rak arm. Jag blev så nöjd med Penascal som du rekommenderade.

Jag har antagit din utmaning :-)

Anonym sa...

Tusen tack för tipsen! Det underlättar mycket när jag ska handla present i veckan. Jag vet nämligen ingenting om viner - trots att jag tycker det är väldigt gott.
Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

nä....skulle inte heller köpa en ny....och tycker egentligen att det är skitfult för det mesta men tanken på att inte frysa gör mig glad:) jag är en jäkla fryslort:(

Anonym sa...

Det trodde jag. :)

Anonym sa...

haha ja tro det eller ej.. jag kan göra näst intill allt med bara fötterna:D ha en trevlig dag tjtjen!

Ida sa...

Oj vad du tränar! Nu får man dåligt samvete, hehe! Men ska börja styrketräna igen så fort jag flyttat in i huset, jobbigt att ta det mitt i flytten :)

Anonym sa...

Oj, vad mycket du tränade i veckan! SJälv körde jag två medeljympa, ett medelspinning och ett intensivjympa. Men det känns skönt att jag har kommit igång igen!

Jag går nästan aldrig och fikar nu för tiden, och om jag gör det så är det mest för att få nåt i mig, men nu tror jag att jag ska fika lite oftare:)

Nu har jag gjort utmaningen!

Anonym sa...

OJ, bra tränat!!!