fredag 15 augusti 2008

Jag - en reseknarkare?

Bilder från Apollo

Nyss hemkommen från Mallorca har jag redan börjat smida nya resplaner. Vore så skönt att ha en resa till något soligt ställe att se fram emot under ruggiga hösten. Har länge varit sugen på Teneriffa, som verkar ha det mesta för att åtminstone jag ska bli nöjd med min semester:

1. Spaniens högsta berg med vulkanen Teide samt en mängd vandringsleder, alltså utmärkta chanser till lite friluftsliv.
2. Teneriffa är den grönaste ön bland Kanarieöarna - här växer bland annat bananer, ananas, papaya, mango och avokado. Perfekt för mig som älskar naturfotografering.
3. Svarta lavastränder som sätter en extra krydda på badandet.

Min kära pojkvän tycker nog att det är lite jobbigt med mitt stora resesug, jag börjar ju planera nästa resa innan nuvarande resa är över. Det har trots allt hunnit bli en hel del vändor bara hittills i år - Lapplandsfjällen (vad annars), New York, Agadir i Marocko, Mallorca med mera - men jag är alltid steget före med nya planer. Någon som känner igen sig? Borde jag söka för detta :-)

, , , , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du har rest, bara i år!
Jag är så sugen på att resa igen, det känns lite trist att vara hemma efter London. Men som tur är ska jag till Italien i september, det ska bli extra kul, då jag inte har varit där tidigare!

Miss Agda sa...

Jag kan säga att jag är precis likadan som du! Man måste alltid ha en resa inbokad. Dock tenderar jag att vara lite tråkig och alltid åka till samma resmål dvs London, NY och Alperna, och så Finland såklart.

Anonym sa...

haha....ja visst är det härligt:) har inte sett smyckena men ska såklart kolla in dem nu på studs!:)

har inte jelt förstått om du också bor i uppsala?!

kramar

Anonym sa...

Det blir så dyrt att resa hela familjen, annars så hade jag gärna rest mycket oftare. Speciellt till varma länder :-)
Har du tid och möjlighet så res så mycket du kan!

lina sa...

Känner igen min syrra i det du beskriver i alla fall. Skulle nog inte söka för det, livet är till för att upllevas. Önskar själv att jag kunde resa mer! Det är underbart avkopplande och spännande på samma gång!

Tjohalia sa...

Åh vad avundsjuk jag blir, vill också fara ut och resa runt en massa. Jag känner iallafall igen mig i planerandet, kan inte låta bli helt enkelt :) Kram Sandra

Anonym sa...

Det låter underbart att alltid ha en resa på gång. Just nu ligger sånt nere, har minimal budget nu när jag är mammaledig vill vara hemma så länge som möjligt. Sen är sambon inget för sol och värme men det finns andra att åka med ;)
mvh smillasplats.blogg.se

Anonym sa...

jamen hur underbart är inte det, klart man får blodad tand :D jag önskar att jag hade haft råd att resa mera! :D

Anonym sa...

Det låter som ett bekant beteende.. Om du söker så söker jag, men det verkar som om det finns fler likasinnade så vi kanske inte behöver ändå? Det är fantastiskt att ha något att se fram emot!

Anonym sa...

Åh, vad jag känner igen mig! Jag smider alltid nya resplaner. Nu är det Thailand, Australien och någon europeisk storstad som lockar. /Emma

Anonym sa...

Jag erkänner, jag är också en reseknarkare. Går runt med ett ständigt sug efter att få åka iväg och se något nytt. När jag har fått en dos vill jag bara ha mer och mer... Jag försöker göra min sambo medberoende, men han stretar emot och vill vara hemma ibland... Men jag tror inte att vi behöver söka för det här. Jag tror att vi helt enkelt upptäckt meningen med livet! :)

Petra sa...

Caroline, Emma, Missstorm, Miss Agda, Sassy, Tjohalia, Petra, Smilla och Nergårds-Emma: Skönt att få veta att man inte är ensam om denna "störning" :-)