onsdag 20 augusti 2008

Trendteet som dödar förkylningen

Bild från www.londontea.co.uk

Med en förkyld pojkvän i lägenheten gäller det att sätta in alla tänkbara förebyggande kurer. Förutom gojibär så dricker jag numera teet Honeybush Wild Berries som jag hittade på Willys i helgen. Den ekologiska teblandningen innehåller honeybush (sydafrikansk honungsbuske som under århundraden använts som universalmedel mot bland annat högt blodsocker, hosta och förkylning) samt torkade jordgubbar, blåbär, hallon och björnbär. Smaken är len och god med lätt, naturlig sötma. Rekommenderas!

(Här står lite mer om honungsbusken.)

, , , , , , ,

5 kommentarer:

Ellas Inspiration sa...

Tack för tipset! Den behöver jag verkligen just nu!

Ha en bra dag!

Kram Karin

Anonym sa...

Låter gott! Kanske skulle prova. Jag är en riktig temänniska.

Anonym sa...

kul att du gillar illustrationen! :o) Åh det där teet låter supergott, sugen jag blev på honung!

Anonym sa...

Jag stod och fingrade på det teet för några veckor sedan men vågade inte köpa. Jag gillade förpackningen men var rädd att det skulle vara äckligt :-)
Nu ska jag testa!

lina sa...

Spännande! Ännu ett te tips till min lista, tack!