torsdag 14 augusti 2008

Jag är bönhörd!


Det är knappast någon hemlighet att jag är ett stort fan av 80-talet. Jag formligen slukar det mesta som har med detta förtrollade decennium att göra. Jag älskar kläderna, frisyrerna, filmerna, tv-serierna och musiken. Ja - inklusive de spraystinna spretluggarna och de ladugårdsdörrsbreda silhuetterna.

Fattar ni hur lycklig jag blev när Charlotta visade fantastiska bilder på Christina Schollin i "Varuhuset" och skådespelarna i "Dynastin" i sin utmärkta Chic-blogg? Så jag skrev en kommentar om att de borde göra ett modereportage med återblickar om 80-talet och ett inlägg senare blir jag bönhörd. Tack, du gjorde just min dag. Nu ser jag med spänning fram emot resultatet...

Till dess vill jag veta vem av 80-talssåpaskådisarna ni gillar bäst: Heather Locklear som Sammy Jo i "Dynastin", Pamela Sue Martin som Fallon i samma serie eller undersköna Kristian Alfonso som Pilar i "Falcon Crest"? Min favorit är Heather som är lika ursnygg nu som då!

, , , , , , ,

5 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Svar: Tack! :) Om du kollar lite till i min blogg så ser du en MASSA 80-tal. :) Det är det bästa jag vet. Sök till exempel på Dynastin, Dallas och 80-tal i sökfunktionen så kommer det upp mängder av godbitar för dig! :) Puss.

Ida sa...

Åh, jag älskar också 80-tal! Så himla härligt med kläder, musik, frisyrer! :D

Ellas Inspiration sa...

80-tal, I löv it!!!

Men du har ju missat grabbarna!! Min favorit Sonny Crocket i Miami Vice! Oj, va snygg Don Johnson var i sina läckra pastellfärgade kostymer!

Lite kul för det blev en del 80-tals snack i bilen på väg hem från IKEA idag. En av tjejerna skulle gå på 40-årsfest och på inbjudan stod det att hon skulle klä ut sig till Lili i duon Lili & Sussie. Vi gick verkligen igång på vad hon skulle ha på sig, skipants, linne, brett bälte, tofs och självklart rött läppstift. Sussi hade ju rosa...

Det blir nog snyggt!!

Kram Karin

Anonym sa...

av ngn anledning så satt jag fastklistrad framför TV:n när Dallas, Dynasty och Falcon Crest visades på 80-talet...var ju knappt 10 år o borde kolla på tecknade serier istället :o)
anyway...tycker Pilar är gorgeous o Heather likaså!

Anonym sa...

Oj oj oj. Såg filmen son of rambow och då så tar de små killarna in sig i 6ornas sammlingssal och detta ska utspelas på 80talet och gud va jag skratta åt kläderna. Så 80, så synth! charmigt dock :)