torsdag 21 augusti 2008

Juicejunkiens bekännelser


Visst är färskpressad juice oslagbar, men det är inte alltid man har tillgång till färsk frukt och juicepress. Och eftersom jag blir kinkig om jag inte får juice varje morgon så köper jag ofta färdig juice. Här är min topplista:

1. Don Simon clementinjuice: "Ej från koncentrat", står det på förpackningen och det är ju alltid bra. Smakar nästan som färskpressad juice och priset är bra det också. Finns bland annat på Willys.
2. Brämhults Ananas & Blodgrape: Ny bekantskap som är riktigt udda och god. Toppen som drinkingrediens också.
3. Fontana grapefruktjuice: Framställd av juicekoncentrat, men okej smak ändå.

Vilka juicer är era favoriter?

, , , , , ,

4 kommentarer:

Miss Agda sa...

Min absoluta favorit är Brämhults Jordgubb-lime. Brämhults vanlig apelsin är också god.

Anonym sa...

Florida-apelsin är också bra, och så Brämhults apelsin.
Tråkigt när man glömde köpa hem de här sorter och är "tvungen" att blanda JO.

Anonym sa...

Här har du en juicegalning med :)

Mina favoriter är (beroende på tidpunkt under dygnet och sug)

* Brämhults clementinjuice
* Turkisk alt. polsk körsbärsjuice/dryck
* Tropicanas färskpressade äpplejuice

lina sa...

Inget slår Saltå Kvarns blodapelsinjuice!!!! Tyvärr är den för dyr för att jag ska kunna dricka den varje morgon, men när jag väl gör det så är det ren och skär njutning!