måndag 6 oktober 2008

Stans bästa lunchfynd


På bekvämt krypavstånd från jobbet ligger Stockholm citys klarast lysande lunchstjärna just nu, indiska restaurangen, Hurry Curry. Hade det inte varit för det öronbedövande sorlet och slamret runt 12 hade jag gått dit ännu oftare - nu blir det "bara" en gång i veckan.

Det ni ser på bilden är vad jag åt till idag, en Pudine ke tikke - kryddig kycklingfilé med smak av mynta i currysås med gurkraita och basmatiris. En rejäl portion som är väl värd sina 79 kronor, men undvik lunchrusningen för att kunna njuta fullt ut och kanske även unna dig en dessert med chaite och något av de goda bakverken.

, , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg riktigt gott ut! Läcker tallrik dessutom.
Svar: Nja jag är inte mycket till linslus, men dyker rätt erbjudande upp så kanske jag våga nappa (med betoning på kanske) :) Kram Sandra

Miss Agda sa...

Ja, jag gillar maten där så himla mkt,men varför ska det vara så stimmigt....? :(

lina sa...

Ser mumsigt ut! Bra tips att spara på tills jag besöker huvudstaden nästa gång!

Anonym sa...

Jag älskar indisk mat. Nan-brödet allra bäst. :-)

Anonym sa...

mums, ser super gott ut!

Anonym sa...

oh va gott det såg ut! ge mig!

Anonym sa...

Var stammis på hurry curry förut.. ;P Jobbade nära där i vintras/våras så jag var väl där varannan dag och åt lunch! ^^ skit gott!