onsdag 22 oktober 2008

Visst är jag människokär, men det finns gränser

Den som ändå hade så här bra svängrum på jympagolvet... (Bild från Friskis & Svettis Örebro)

Har nyss kommit hem från ett jympapass och är irriterad. Lite arg, faktiskt. Arg på att Friskis & Svettis släpper in så mycket folk på passen att man omöjligt kan göra en armlyftning utan att smälla till grannen i huvudet eller en "kissande hunden" utan att knocka motionären intill.

På andra pass som spinning, aerobics och skivstång finns ett begränsat antal platser, men på jympapassen verkar man kunna trycka in hur många som helst. Visst är jag människokär, men det finns gränser. Jag vill kunna röra mig relativt obehindrat när jag tränar och det går bara inte när det är så här knökat.

Nej - fram för platsbokning på de populäraste jympapassen. Om inte annat så för oss motionärers skull.

, , , , , , , ,

15 kommentarer:

Katja Kristoferson sa...

Du kan få hänga med på lite solojympa imorrn; ska ta emot 20 balar hö á 20-25 kilo, ensam. ENSAM!
Tar gärna ett par svettiga friskisar.

LIA sa...

Håller med! Om man inte kan röra sig ordentligt på träningspassen, vad är det för sorts träning egentligen??

Anonym sa...

JA!! platsbokning ska det vara - i Uppsala F&S är det värre för varje gång. Eller kan de inte öppna lokal intill?:-(

Anonym sa...

Iaf. i Ekeby :o(

Anonym sa...

Usch! Jag verkligen hatar när man är packade som sillar i salarna! Man får inte ut så mycket utav träningen om man inte kan röra sig fritt utan hålla igen för att inte slå till grannen i huvudet!

Anonym sa...

Det lät ju rent farligt.

Svar: Tack så mycket! Det känns väldigt overkligt att ha sin egen firma, har inte fattat det riktigt än.
Kram Sandra

Anonym sa...

håller med! men trots att det är platsbokning på SATS så är vissa klasser så fulla att jag blir irriterad o tappar lusten..

Anonym sa...

Godmorgon!

Ellas Inspiration sa...

Men gud så får det väl inte gå till!! Låter ju farligt och risk för skador!!

Såg att jag blivit "petad" från Favoritlistan... Snyft...

Kram Karin

Anonym sa...

sv. det är bara att ta upp stickningen, det är jätte roligt!
Ha en bra torsdag :)

Anonym sa...

håller verkligen med dig! det är så störande att helat iden tänka på personen som står bredvid, så man inte slår till den under passet..gaaaah! jag vill inte behöva tänka på sånt, jag vill bara jympa! fattar inte varför det inte finns ett x-antal platser bara, eller jo det finns det ju, men det talet är ju tydligen för stort. hemskt störande!

Anonym sa...

va jobbigt. jag trodde faktiskt att det var begränsade platser på alla pass, skumt de borde de införskaffa. Hoppas du känner att du fick ut lite av träningen i alla fall. =)

Pia Wester sa...

Va, är det inte begränsat antal platser? Påminner om första och enda gången jag sprang Vårruset för några år sen, milslånga toaköer, proppfullt i spåret av både springande och (på fel sida av spåret) gående (omöjligt att ta ut ett fullt löpsteg) och efter 4 km sprang jag om två damer i 70-årsåldern....(då startade jag ändå i "Springa-fort"-gruppen).
Trängsel när man tränar - Nej tack!

Anonym sa...

Så himla dåligt! Tycker inte man får ut något av träningen när man inte vågar ta i av rädsla för att smälla till någon!

Anonym sa...

Känner igen det där, det är likadant på F&S här i Göteborg. Det har fått mig att börja spinna mer, då har man i alla fall sin cykel och slipper bli knockad!