fredag 17 oktober 2008

Efterlyses: Mera galamuskler!

Bild lånad av Solli

I min frustration över att ha sjabblat bort mega-goodiebagen glömde jag alldeles bort att tacka underbara bloggerskorna Solli och Milla för kanontrevligt sällskap igår (på bilden ovan ser ni mig och supersnygga Solli). Ni är grymma!

En reflektion jag gjorde igår kväll är att (helt utan att lägga någon värdering i det) det inte var många av de vackra modebloggerskorna som hade minsta antydan till armmuskler. Alla var slanka och modellsnygga, vilket gjorde att jag kände mig som en rysk kulstöterska...

Terese efterlyste i morse en ny kategori med titeln Årets träningsblogg på nästa Blog Awards. Jag är inte sen att hålla med henne - skulle vara väldigt välkommet, för då kanske fler bloggare med lite muskler skulle dyka upp.

, , , , ,

20 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon... eller vad jag nu ska säga. Synd att vi inte hann snacka mer igår. Du var skitsnygg i din svarta klänning. Nu har vi precis satt oss på tåget och har en luuuuugn och skön resa framför oss... om vi inte blir åksjuka...

Anonym sa...

Sv: åh vad synd att vi missade varandra!
Hade du trevligt?

Kram på dig

Anonym sa...

ni är super snygga tjejer! och jag håller med det måste ju bli en kategori till nästa år.

Anonym sa...

Ni är så fina sötisar!!!!!

Usch jag lider med dig både när det gäller goodiebagen men främst vinsten du gick miste om:( Men tro mig jag hade lyckats med samma sak själv:)

Ha en härlig kväll......så får vi ta å styra upp en lite dejt snart:)

Kramar

Anonym sa...

Sådärja nu har jag äntligen lyckats ta tag i att uppdatera mina favoritbloggar med dig:)

Kramar igen:)

Anonym sa...

Jättefiiin i klänningen!! Hoppas du fick en lyckad kväll!

Mia sa...

Vad fina ni var!

Hoppas du får en härlig helg!
Kram Mia

Anonym sa...

ååh vad kul med galan! vad fina ni var båda två :D hehe, hellre starka armar och stark kropp, tror knappast att alla modellslanka tjejjor orkar särskilt mycket...

Anonym sa...

..framför allt skulle fler bloggare med en sundare kropp vara välkommet..

man hittar till diverse bloggar genom andra bloggar (såklart) och jag gillar inte vad jag ser. Okej, att tjejerna är kreativa, produktiva, ambitiösa och hela den biten men samtidigt är de så snorsmala att jag höjer lite på ögonbrynen. Det är trist att klädintresse och kroppsform hör ihop. Tycker det är så mycket mer beundransvänt med en vältränad kropp.

Anonym sa...

Så snygga ni var! Klänningen ser jättefin ut! Trist bara att du missade ditt pris :-(
Kramar

Anonym sa...

Klänningen satt perfekt på dig!

Anonym sa...

Sv:Gud va kul med Blogawards! Ja visst är uppsalabo! Du med?

Anonym sa...

Tack:) Det hade varit väldigt trevligt med ditt sällskap över en kopp varm choklad;)

Det är snyggt med lite muskler på tjejer, you go girl:)!

Anonym sa...

Så fina ni är
SVAR: Det finns en massa gott som dotter vägrar
Skaldjur bakad potatis en god paj
Sallader mm mm

Anonym sa...

Tack för kommentaren! Årets träningsblogg tycker jag var en bra idé. Undrar om kroppsformen smal och otränad hänger ihop med att många bloggerskor är så unga, de har liksom inte formats klart än?! Muskler är grejen och du var jättesnygg i din klänning!

Anonym sa...

Snygging! :-)

Anonym sa...

fan vad snygg du är! jaaa! mera muskler åt folket för tusan!

NATALIA sa...

Vad fina ni är!
Hemskt det där med vinsten, hoppas att tröstpriset var någorlunda bra iaf!

Anonym sa...

Synd att vi missade varann,jag såg dig inte ens:( Nästa gång? Kram

Hanni's sa...

Hehe ja då kanske tom jag skulle bli "rumsren" i modebloggssammanhang. Fram för fler tränande människor över lag.