fredag 31 oktober 2008

Jobbiga hårstrån


Någon mer än jag som uppgivet konstaterat att vissa hårstrån på kroppen växer med ljusets hastighet, medan de stackars testarna på huvudet verkar ha stannat i växten?

På hotellbadrummet i Sundsvall fanns en rakspegel - ni vet, en sån där hemsk sak som avslöjar varenda finne, hårstrå och por i ens stackars fejs. Sjävklart gjorde jag misstaget att glo in i den där spegeln. Och hittade MILJARDER av jobbiga hårstrån som bara MÅSTE ryckas ut. Ångrar att jag ens såg åt den där spegeln, för nu är hela ansiktet rödprickigt...

Finns det inget piller man kan äta så att ögonbrynshåren slutar växa? Är det här ett i-landsproblem or what ;-)

, , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

att plocka ögonbrynen är så himla jobbigt och tråkigt! jag är glad över att jag har rätt ljusa hår och dessutom lugg som täcker brynen ;)

Anonym sa...

sv: va skönt att du slipper dem.
Jag tycker å andra sidan att det är lite roligt, men men håller med kan vara jobbigt ibandland speciellt om man inte är berädd.

Anonym sa...

men inte tusan växer ögonbrynen ut där man har plockat fel......nä då får man minsann stå sitt kast:(


Jag har ju hört att isklampen inte hjälper men om den gör det så är det helt klart värt att köpa en ny:)

Är du hemma i veckan?

Kramar

Anonym sa...

haha usch hatar såna speglar! undviker sånt hahaha

jag vill att mina ögonbryns växer!

Anonym sa...

Ja jag har också undrat över detta problem!

Anonym sa...

Ha..ha..!!! Jag har en spegel som förstorar 10 ggr!!! den är inte rolig...men bra att ha... om man har lika dålig syn som jag ;)

Anonym sa...

Tur att jag inte har en sådan där spegel hemma. Då skulle jag få spendera hela dagarna med att noppa ögonbrynen :p Är sjukt noga med dom =P haha .. Hoppas du har en bra helg !

Sundsvall är verkligen tokfint, särskilt på vintern tycker jag det är mysigt på stan =)

Anonym sa...

Jag hoppas att mina inte slutar växa! En kompis mamma plockade sina på ett väldigt märkligt sätt när det var modernt för typ 100 år sedan. De slutade växa efter ett tag o nu har hon samma konstiga ögonbryn jämt... Även mode för ögonbryn kan förändras!
Kram
MissStorm