tisdag 14 oktober 2008

Ja, jag tränar ibland också

Jaa - äntligen! Ikväll blir det boxning efter ett halvårs uppehåll. Kan inte riktigt förklara varför det blev en paus, men det berodde mycket på att instruktören körde samma musik i ett och ett halvt års tid. Det är lång tid! Åtminstone varje termin.

Har inte bloggat så mycket om min träning på sistone, men jag har inte gjort några dramatiska förändringar där. Fem-sex jympapass av varierande typ försöker jag få till i veckan, just nu är det mycket styrkemedel och pulsjympa. Spänner man varenda muskel och tar i JÄRNET hela tiden kan det enklaste träningspass ge kanonresultat. Glöm inte det!

, , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

okej låter skoj. Förstår att du tröttnar, musiken gör så mycket. själv har jag också tröttnat på mitt styrketräningspass så det blir till att spåret efter jobbet. =)

Anonym sa...

Åh, träning är så oerhört kul!
Försöker träna en halvtimme varje dag, blandat aerobics och jogging. Jag mår inte bra, varken psykiskt eller fysiskt, när jag inte får träna. o:
Måste bara nämna ytterligare en gång att du har en jättebra blogg. Kram!

Anonym sa...

Sv: tack söta du för dina fina kommentarer, blir såååååå glad!!!!

LIA sa...

Jag tränade i går, var ute på joggingtur! Men tydligen stretchade jag inte ordentligt, har grym träningsverk idag...

Du måste ge mig Pragtips :) Jag ska absolut åka dit, få se när det blir.

Anonym sa...

åh, vad duktig du är! önskar att jag också hade tid att träna flera gånger i veckan, men själv får man vara glad om man hinner med att trycka in någon promenad i veckan =/

Anonym sa...

tack så mycket!

Åh, jag vill komma igång med boxningen igen! innan har jag kört lite Ki Box på F&S och i våras tränade jag på en boxningsklubb, men tränignen jag gick på där finns inte kvar längre. Men boxsuget finns där!

Hanni's sa...

Ah vad härligt med träning. Önskar verkligen mig själv frisk helst nu.

Svar: Ja och att man ens kan tycka det säger väl lite om ens shoppingvanor haha. ;)

Anonym sa...

Instämmer - duktigt att få in 5-6 pass i veckan. Jag har själv svårt att få in ett. Livspusslet du vet...

Anonym sa...

å göta petter, tränar du så mycket???? där ligger jag i lä hahaha!!! du inspirerar!

KRAM

Anonym sa...

men jisses! ändrar dom inte musik på så lång tid?! och musiken som är så viktigt för att motivera en under passet! nää, då tröttnar man allt...kul med boxning! har aldrig provat faktiskt, tänkte dock följa med Johan på Ki box på f&s någon gång, det tycker han är roligt. då gillar nog jag det också, och det är nog det närmaste boxning jag kommer:) och du är så duktig som håller igång med dina pass! stor elog!

Anonym sa...

Vad tråkigt att de inte varierar musiken, sånt kan jag också störa mig på.
Vad är det för boxning du går på? Är det på Friskis o Svettis eller ngn annan klubb?

Anonym sa...

Svar:Kul att du har samma tallrikar! Jag tycker de är jättefina och jag njuter också varje gång jag äter från dom :o)
Just nu har de 25% rea på de turkosa tallrikarna o tekopparna, tips ifall du vill köpa fler ;o)

Sats har också boxpass..men jag har aldrig gått på dom..men ska se till att prova ngn gng nu under hösten, är ju bra både för konditionen och armarna :o)