torsdag 30 oktober 2008

Ingen kärlekshistoria här inte


Att jag måste tugga åksjuketuggummi för att ens klara av att titta på ett X2000-tåg vet ni trogna bloggläsare redan. Men idag var det värre än någonsin! Resan hem till Uppsala från Sundsvall var en mardröm. Jag gäspade hela tiden, svettades och skakade av köld om vartannat, hade ont i huvudet och var nära att kräkas flera gånger. Tror det var tack vare åksjuketuggummit jag slapp ligga inne på tågtoan och må illa.

En klen tröst är att till och med konduktören var åksjuk - han sa att den här resan var den värsta han gjort någonsin med X2000 under alla sina år i yrket.

, , , ,

13 kommentarer:

KATE sa...

Nämen oj! Stackarn'. Läskigt det där. Själv är jag enormt flygrädd.. Urk. Jag efterfrågar ett tuggumi för det me :D

Anonym sa...

Jag lider med dig, fy så hemskt!! Hoppas du haft en skön och mysig kväll istället.

~Livet i byn

Anonym sa...

Puh, din stackare, det lät inte som en trevlig resa! Själv är jag mest känslig för guppande små båtar, man känner sig inte precis så kaxig i åk-/sjösjuketillstånd...

Anonym sa...

usch, jag blir också åksjuk av x2000. framförallt mellan sundsvall och uppsala. :P

kanske borde kolla upp laser. ärret är inte fint.

Anonym sa...

Hej, titta gärna förbi min blogg och kommentera om du vill:)
skulle va roligt:)
www.hejtradet.blogspot.com
kraam

Anonym sa...

stackare! jag som tycker att tag ar sa stadigt :/

Anonym sa...

Jag har blivit åksjuk en gång på ett tåg upp till Gbg när jag bodde där uppe. FY FAN! Vad vidrigt det var. jag låg ner hela vägen till Mölndal sen var jag tvungen att gå på toa och det var ingen höjdare. När mitt ex hämtade mig frågade han hur jag mådde. Körde mig direkt hem och jag somnade.

Anonym sa...

åh, fy så hemskt :(
jag har åxå lidigt mycket av åksjuka i mitt liv, så jag vet hur jobbigt det är.. =/

Anonym sa...

åh, fy så hemskt :(
jag har åxå lidigt mycket av åksjuka i mitt liv, så jag vet hur jobbigt det är.. =/

Anonym sa...

Åh fy vad hemskt, den där biten runt Söderhamn brukar vara värst tycker jag, så himla svängig liksom. Måste vara himla jobbigt att bli åksjuk på tåg sådär.

Zizzi sa...

Jag var åksjuk när jag var liten. Men bara när jag åkte bil. Min mamma läste nånstans att om man sätter ett plåster över naveln så botar det åksjukan. Sagt och gjort hon plåstrade om min navel, och jag mådde inte illa alls när vi åkte de 60 milen upp till morfar!
Nu vet jag inte om det var inbillning eller om det verkligen funkar, men för mig funkade det.
Kram cissi

Anonym sa...

Rackarns vilken pärs du måste varit med om...jag vill inte ens tänka på det. Tur att det finns åksjuketuggummi...bara man använder dem rätt och inte gör som jag tar dem för sent :/ Hoppas att du har hämtat dig från resan och får en trevlig Haloween!

Anonym sa...

Men fy stackars! Min syster har samma problem, men hon brukar köra med åksjukeband istället och det funkar bra tycker hon :) Kramar