söndag 26 oktober 2008

Grattis - ni vann min ekogoodiebag!


Många är ni som är med och tävlar om den välfyllda goodiebagen från Ekodirekt. Tävlingsuppgiften var att berätta hur just du lyxar till det i höstmörkret. Här är de lyckliga vinnarna:

- Mini:
"Åå vilken vinst, jag är i stort behov av en himla massa egologiskt gott! Jag vardagslyxar så här på höstkanten med barnvakt åt min lille prins i några timmar och så går jag på ansiktsbehandling och massage. Finns inget som är mer lyxigare för mig. Stressen lägger sig och jag får ny energi!"

- Sofie:
"Jag skulle vilja vinna korgen åt min underbara syster Linn som pluggar till barnmorska och är jordens bästa ställ-uppare som barnvakt. Min lyx i höstmörkret är tända stearinljus, ett glas rött (eller två), Mercichoklad och en varm filt i soffan."

- Nina:
"Jag är urkass på att lyxa till det, så just därför vill jag vinna extra mycket, så att jag får unna mig lite lyx också! Men några härliga ljus och kura ihop sig under en filt i härligaste soffan är ju inte helt fel, det är nog det närmaste jag kommer lyx."

- Linda Ljungskog:
"För att lyxa till det i höstmörkret bjuder jag in mina underbara, lika matnördiga vänner på middag. De kommer på eftermiddagen och sedan hjälps vi åt med att laga en underbar kyckling i lergryta med svenska, syrliga äpplen, kantareller, lök, viltfond, vin och en massa färsk timjan. Till det skrubbar vi härliga rotfrukter som vi skär i stora bitar och ugnsbakar i en form bredvid lergrytan. Medan kycklingen lagas och underbara dofter sprider sig i köket sitter vi och dricker lite vin och knaprar på handbakat knäckebröd med någon god ost och bara njuter av att ta det lugnt tillsammans i mitt mysiga kök med tända ljus i fönsterna och på bordet."

- Carina:
"Hur lyxar jag till det???? Dukar riktigt trevligt mitt i vardagen."

Mejla mig era adresser till petra.manstrom@gmail.com så kommer er goodiebag med posten. Stort grattis till er - och ni som inte vann den här gången får en ny chans i nästa tävling. Håll utkik!

, , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh såå glad jag blev TACK
Nu ska jag lyxa till det här

Anonym sa...

Wow, vad kul för min syrra! Det är i sådana här lägen man ångrar sig över svaret ;-) Det är hon verkligen värd!!!

Anonym sa...

Vad kul för vinnarna! Grattis till dem:)!

Anonym sa...

åå tack tack tack fina du! vilken överraskning, önskar dig en bra dag, kram! mini

Anonym sa...

verkligen jätteroligt! :) *så glad*

tack tack igen!