tisdag 21 oktober 2008

Äntligen back on track

Det här låter kanske lite knäppt, men efter hela TVÅ träningsfria dagar var jag så fylld av överskottsenergi att jag höll på att explodera när jag äntligen fick ställa mig på jympagolvet idag.

"Man ska inte träna när man är sjuk", är mantrat jag har upprepat för mig själv under de här två dagarna när förkylningen varit som värst. Men idag var jag feberfri och kände mig mycket piggare. Så himla underbart att få träna!

Jag fick skön kontakt med magmusklerna under situpsen och visst klarade jag av att göra alla armhävningar strikt på tårna utan problem. Efteråt kändes det helt underbart och att nu få ligga och jäsa i soffan framför Desperate Housewives är obeskrivligt härligt...

, , , , , , ,

11 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Men gud vad du låter hurtig tjejen, härligt. Men klokt är det att vila under förkylningen så man inte åker på nån hjärtmuskel pryl. Kul att det gick bra på träningen, ibland är ju kroppen lite matt efter en förkylning! Klart det kommer lite rosa julpyntnings ideér, men lite närmare jul :) ha det nice!

Anonym sa...

Ja man blir ju tokig när man inte kan träna. Fick ju inte träna på 1½ vecka efter senaste operationen, men sen i söndags är jag igång igen :) Det behöver inte vara gymmet varje dag, men en härlig powerwalk eller något iaf!

KATE sa...

Det är nästan bästa träningen, när man haft lite upphåll.. Träning är verkligen beroende framkallande!

Och tack för dina fina comments! Ibland har man verkligen sina down-dagar.. TAck supergulligt!

Katja Kristoferson sa...

Mäh, titta vad jag hittade:

http://www.frilufts.se/uppsala/dagboken/f&v/jamtland2003/index.html

Katja Kristoferson sa...

MEN PEEEETRA!! Den här har du inte berättat om heller:

http://aventyr.madir.se/

FY SKÄMS

Anonym sa...

skönt att febern är borta! Jag var oxå o tränade o följde DH när jag kom hem. What a neighbourhood! Tänk om man bodde i deras kvarter ;o)

Anonym sa...

låter härligt =) nattinatt

Miss Agda sa...

Vad skönt att du kände dig såpass frisk att du redan nu kunde träna! Men kom ihåg att lyssna på kroppen -jag känner två tjejer som fått hjärtmuskelinflammation för att de tränade lite förkylda (instruktörer som hade svårt att få vikarier...) så det är superviktigt att vila då man har ont i halsen och så. Själv är jag ibland überförsiktig med det, eftersom jag sett dessa 2 fall på nära håll.

Då jag blir förkyld så brukar det tyvärr hålla i sig minst en vecka så det blir automatiskt lite längre paus. Nu har jag varit frisk länge och kunnat träna -peppar peppar....

Kram

Anonym sa...

You go girl!
Var rädd om dig bara om du inte är helt frisk...

Jag kände mig inte alls i form när jag skulle träna igår, men sedan presterade jag till max och hade så kul på jympagolvet!

Anonym sa...

Vad duktig du är. Önskar att jag kunde känna så men jag har en djupt rotad latmask i mig...

Anonym sa...

härligt härligt!! imorgon ska jag på ett vanligt jympapass tänkte jag. det var sjukt längesen, det har mest varit yoga, skivstång å spinning på friskis dom senaste månaderna.