torsdag 23 oktober 2008

Tänk er för innan!

Drömplagget från utländska postorderföretaget kan bli en oväntat dyr historia. Bild från Asos.com.

Har just varit och returnerat den lila kappan från Asos, begärde en storlek större. Nu är totalsumman för frakten hit och returen uppe i nästan 500 kronor - himla surt för en kappa som knappt kostade 1 000 kr. Så mitt råd till er är att verkligen tänka er för innan ni beställer från utlandet. Kostnaden kan dra iväg ordentligt om ni måste skicka tillbaka grejorna. Åtminstone jag tänker inte beställa tyngre saker (= dyr frakt) från utlandet mer.

, , , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

jaa, så du bor i uppsala? jag älskar uppsala. har alltid velat bo där :)
vt 07 så gjorde jag faktiskt slag i saken och flyttade dit. men bara fram till sommaren
det är så fiiint där! Synd bara att inte havet ligger nära, hade det variot så hade jag flyttat dit för gott :)

hmm.. det där med sundsvallstips. haha. jag vet inte vad jag ska ge faktiskt. jag var en tråkig student som inte gjorde så mkt... men uppe på norra berget kan det vara riktigt mysigt :D haha. nä, jag är ingen bra sundsvallsguide... jag gick mest på stan :D

Anonym sa...

gud så dumt!! tänk att vissa saker alltid ska vara så krångligt, dom borde ju stå för frakten när du bara ska byta strl!

Anonym sa...

Det där med frakten är ju ett elände...men vill man ha nåt riktigt mycket så står man kanske ut.

~Livet i byn

Anonym sa...

Hej hjärtat!
Du vann armbanden hos mig!
GRATTIS!
Mailar du din adress till mig så lägger jag dem på posten!

kram på dig

Anonym sa...

Det är tråkigt att frakten nästan ska bli dyrare än själva plagget.

Anonym sa...

Oj, det var värst så mycket! Det får bara bli lätta saker för mig då.

Lia sa...

Aj då, det var inte roligt. Synd när frakten börjar kosta nästan lika mycket som plagget..
Koftan från Zara är i 70 procent bomull, 30 procent nylon.

Anonym sa...

jisses inte kul. Hihi såg också den blåa klänningen och i like it. så fin men som sagt, jag är super rädd för att de inte ska passa, beställde en kjol från asos i sommras och den var lite för stor, men hällre lite stor än liten för jag sydde in den-billigare än skicka tillbaka. vi får väll hålla tummarna för nått svenskt asos liknande företag på nätet snart. ;O)

Anonym sa...

jag brukar alltid beställa mycket på en gång från asos eller beställa tillsammans med en kompis, så att det är värt frakten.

Anonym sa...

Håller med..returnerade saker till asos igår för 200 kr i paket?frakt och de var bara värda 400..kanske borde sålt dem på tradera ist men jag ooorkade inte..suck:/!

Anonym sa...

Hoppas du fått halsbandet idag

Anonym sa...

nej vad trist! det är så fult att de tar ut massor extraavgifter..