tisdag 21 oktober 2008

Här är era drömfrukostar!

Ni som var med och tävlade om müsli på min blogg fick i uppgift att beskriva er drömfrukost och självklart kan jag inte undanhålla er de kreativa tips jag fick. Så här kommer ett axplock:

"En av mina bästa frukostar åt jag i Paris. Mycket enkel men fantastisk: cappuccino och croissant. Inte så nyttigt så här i GI-medvetna dagar, men ljuvlig i all sin enkelhet. Speciellt i den underbara Paris-miljön." /Therese Engström

"Min drömfrukost är att få sitta i lugn och ro med en kopp härligt grönt te och engelska
scones med smör, hemmagjord marmelad och ost på. Det får gärna regna ute och inne har vi tänt i kaminen. Extra lyxigt är om man får möjlighet att läsa tidningen samtidigt!" /Jessica

Min drömfrukost utspelar sig i den grekiska övärlden på en terrass högt uppe, med havet som utsikt. Jag äter nybakat bröd från det lokala bageriet, färskpressad apelsinjuice, grekisk yoghurt med färska frukter och avslutar med en krämig cappuccino! /Lina

"Min drömfrukost är min dundergröt som jag kallar den... Spelar ingen roll vart jag äter den bara jag får äta den... Dundergröt: havregryn, psylliumfrön, banan, kanel, proteinp
ulver, vispad äggvita och sojamjölk!" /Susanne

"I somras var jag på roadtrip i Skottland. På ett B&B utanför Glasgow serverades alltid en hemlagad 7-rätters frukost varje morgon, och eftersom jag alltid är superhungrig på morgonen kan man väl säga att jag var i himlen. Den inleddes med yoghurt och müsli, sedan kom toasten och därefter varmrätterna. En brakfrukost med bacon och ägg, korvar, rökt makrill och haggis(!) avslutades med pannkakor, sylt och färsk frukt. Gud vad mätt jag blev men åh så gott det var, plus att man stod sig jäkligt länge...i alla fall tills lunchen." /Maria J

, , , , ,

1 kommentar:

Ellas Inspiration sa...

Kul och så annorlunda drömfrukostar vi har!!

Jag skrev ju att jag hoppades att min skulle vara med maken dagen efter och det vet vi ju nu att det blev, du vet vår bröllopsdag!!

Kram Karin