fredag 31 oktober 2008

Min alternativa jul



Som jag tidigare skrev så blir det inga röda julsaker hemma hos mig i år. Därför får de här sköna prylarna gärna flytta in i mitt hem lagom till jul:

1. Änglavakt i keramik. 70 kr, Cosas.
2. Rosa julstjärna. 99 kr, Kitsch.
3. Ljus i 3-pack. 99 kr, Ellos.
4. Turkos julkula i 4-pack. 39 kr, Rusta.
5. Kristallgran med ljusdioder. 129 kr, Rusta.
6. Ljusblå adventsljusstake. 69 kr, Rusta.
7. Glaslykta med hänge i fattigmanssilver. 60 kr, Cosas.

, , , , , , ,

16 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mycket söta julsaker, nu blir man riktigt sugen att börja pynta :D

Anonym sa...

Jättefina saker!

Anonym sa...

jag håller med, inga röda saker...gärna vita dock! hihi

Marta sa...

jag är likadan, rött är big no no hos oss. men vit julstjärna, typ två st eller så.

jag gillade den vita krukan, riktigt söt. : )

Anonym sa...

Fler fina saker - kristallgranen var en riktig höjdare!

Anonym sa...

Oj, så fint du gjort här inne! Superfin och avslappnad design!

Och första november idag... går tiden inte bara för fort? Snart är det ju jul! Jag längtar!

Anonym sa...

Mycket fint! Änglavakten skulle jag kunna tänka mig. Hos oss blir det mycket vitt:)

Anonym sa...

Jag har 2 stora vita adventsstjärnor i V-rums fönstret och sedan en liten svart stjärna i köksfönstret. Julgran har vi sedan vi flyttade hit får se om det blir en iår igen.

Anonym sa...

Vad fint och mysigt det där såg ut :)

Anonym sa...

jag tror att julpynt i blått och silver skulle vara vääldigt fint!

Anonym sa...

vilka söta juldekorationer!

Anonym sa...

åå man blir ju helt ifrån sig. Massa vill ha...farligt detta för en studerande fattig hemmafru...

Sv: Ja testa den den är så god och så nyttig!

Kram

Mia sa...

Inte? Jag som älskar kräftor, hur gott som helst!

Varför ingen röd jul? Tycker du inte om färgen?

Kram Mia

Anonym sa...

Det finns så mycket fina julsaker. Tur att man kan välja färg. Jag har snöat in mig på svart julpynt...traditionellt rött är inte min grej.

Anonym sa...

Fina grejer :) Har inte bestämt vilken färg jag ska ha i julgranen i år.. Guld kanske eller silver eller något annat.. Hm!

Anonym sa...

はすぐさらう獲どんな男の鮮やかな心.自動 [url=http://www.louboutininc.com/%E3%83%AB%E3%83%96%E3%82%BF%E3%83%B3-%E3%82%B9%E3%83%AA%E3%83%B3%E3%82%B0%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%A3%82%AF-c-5.html]ルブタン スリングバック 革靴[/url] てて、培風は彼が口を開いた時、「官さん、 の世界の人に置き去りにされ、わざわざ拘る [url=http://www.louboutininc.com/%E3%83%AB%E3%83%96%E3%82%BF%E3%83%B3-%E3%82%B9%E3%83%AA%E3%83%B3%E3%82%B0%E3%83%90%E3%83%83%E3%82%A3%82%AF-c-5.html]ルブタン スリングバック 店舗[/url] 影よく、非常に成功し、会長の引継ぎ.そし 弱いですが、そして、あなたをここでずっと [url=http://www.louboutininc.com/%E3%83%AB%E3%83%96%E3%82%BF%E3%83%B3-%E3%83%95%E3%83%A9%E3%83%83%E3%83%88-c-9.html]ルブタン フラット[/url] くても、使いものにならない!そこで彼女は