onsdag 8 oktober 2008

Öppet brev till Friskis & Svettis Uppsala


På Friskis & Svettis lokaler i Uppsala hänger stora planscher på glada jympare, troligen i syfte att förmedla träningsglädje. Det lyckas de bra med, tycker jag. Det jag undrar är: Varför får inte jag hänga där? Varför platsar inte jag? På vilka kriterier blir man utvald att plåtas och spikas upp på era underbara väggar? Måste man känna någon av er? Eller kanske fjäska lite extra för jympaledaren?

Här kommer några argument (väl valda) till varför undertecknad borde få flina tillbaka mot era medlemmar nästa gång:

1. Jag har tränat på Friskis & Svettis Uppsala av och till sedan 1988, sedan år 2002 i snitt 5 gånger i veckan.
2. Jag har marknadsfört er verksamhet för såväl stillasittande vänner och bekanta som för släktingarna i Tjeckien.
3. Jag bjuder alltid på äkta leenden medan jag tränar.
4. Jag klår i stort sett samtliga medjympare på armhävningar.
5. Jag ser förhoppningsvis inte ut som något katten dragit in - ens efter en timmes svettig träning.

Så där. Är ni övertygade? Hoppas nu på snabb respons, annars börjar jag ta det personligt...

, , , ,

14 kommentarer:

Katja Kristoferson sa...

Jag kan plåta dig, så kan vi göra en förtoring och du kan hänga upp den själv!

Anonym sa...

haha.....om jag hade fått bestämma så hade du hamnat på väggen snabbare än fortast:)

Kramar Maja

Miss Agda sa...

Jag hade helt klart valt just dig och ingen annan!

Anonym sa...

Du skulle passa perfekt på deras planscher :o) Du är ett riktigt energiknippe att det bara strålar om dig och man skulle få en himla massans träningsglädje av att bara få se ditt leende på gymmet!

Anonym sa...

Svar: Nopp, det är en gammal bild. Alexander ligger i sin säng och sover. :-)

Anonym sa...

Du vore ju perfekt på F&S reklamaffischer! Vad dumma de är som inte har kommit på det!

Anonym sa...

Du och jag har en del gemensamt. Jag har också tränat på friskis relativt flitigt i unefär 7 år. Går inet så ofta som du emn är också rätt stark i armarna jämfört med många medtränande =)
colorelle.blogg.se

Anonym sa...

Ha ha ha, underbar blogg!

Anonym sa...

hahaha, fan vad skön du är!:)

Anonym sa...

Du skulle göra dig JÄTTEbra där på väggen
de vet inte vad de missar

Anonym sa...

det är bara att ösa på vettu;) det är enbart roligt!:) ha en fin torsdag, nu blir det stallet för min del..weeiii:)

Anonym sa...

Den enda förklaringen som jag kan se är att du helt enkelt är för dyr. Den andra tjejen gjorde det säkert gratis!

Anonym sa...

Haha! :D Ja du borde verkligen få vara med på en affisch!

Marta sa...

hahahaha, snacka om att vilja ngt väldigt gärna! ; )

jasså, bor du i uppsala!?! jag trodde du bodde i norrland. då är vi ju nästan grannar. hihi...

kram