fredag 3 oktober 2008

Kär i lavendel

Jag har vissa smaker som jag fastnar för i olika omgångar. Just nu är det lavendel som gäller. Bland annat har jag bakat supergoda lavendelskorpor (lavendel finns på Apoteket), det blir en underbart parfymerad smak.

Blev extra glad när jag hittade mörk choklad (70 %) med smak av lavendel på fiket "Tant Anci & Fröken Sara" i Sundsvall tidigare idag. Nu har jag provsmakat den och kan bara ge lovord. Rättvisemärkt är den också, så köp den om ni ser den!

Chokladen kommer från Organic Seed & Bean Company.

, , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

älskar mörkchoklad =) trevlig kväll

Anonym sa...

Visste inte att man kunde ha det när man bakar. Tack för att jag lärde mig det.

Anonym sa...

Godmorgon.

Anonym sa...

när jag tänker på lavendel så tänker jag på tvättmedel eller sköljmedel, hahaha:) har nog aldrig tänkt på att man kan ha det när man bakar osv:) "man lär sig nåt nytt varje dag" haha!

och eftersom jag älskar choklad, så lär jag nog älska denna också:)

Ellas Inspiration sa...

Visst är det gott! Du skulle du haft det Yankee Candle ljuset som jag köpte till mamma i lavendel. Det luktar helt underbart, även när det inte är tänt...

Ha en bra "bull-dag"...

Kram Karin

lina sa...

Åh, gott det låter! Undrar var man kan hitta den häromkring?

Anonym sa...

Lavendel har jag aldrig bakat med, det måste jag testa, det låter onekligen väldigt gott!