lördag 4 oktober 2008

Hur vill du ha din müsli?

Bild från Oetker.at

Ingen har väl undgått att jag är en riktig frukostmänniska. Dessutom blir jag extremt kinkig om jag inte får min morgonmüsli - och helst ska den vara hemgjord och ingen dammig butiksinköpt variant. Idag tänkte jag vara innovativ och försöka blanda till en helt ny müslisort med lite oväntade ingredienser.

Någon som har tips? Funkar till exempel pinjenötter i müsli? Eller sådan där sockrad, torkad kiwi som finns i naturgodishyllan (ja ja, jag vet att det innehåller en hel del socker, men ibland kan det ju vara gott)?

, , , , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att höra att man inte är ensam. Jo nu är jag tillbaka från en av mina absolut bästa resmål. Inlägg från resan kommer. =)

Anonym sa...

Jag är också en hemmagjord müslimänniska. Jag brukar göra på havregryn, hackade hasselnötter, linfrön, solrosfrön, kokosflingor, kanel, rapsolja och vatten. Mums!

Miss Agda sa...

Jag äter sällan mysli, men valnötter och ekologiska torkade aprikoser är gott att blanda i, och goji-bär såklart:-)

Svar: Mina svarta stövletter kommer från Wera/Åhlens och kostade 995kr. Förutom snygga så är de sköna!

Anonym sa...

nu får jag lite dåligt samvete, jag har aldrig gjort hemmagjord müsli i hela mitt liv. brukar köra från axa, frukt. den är god:)

Anonym sa...

haha....ja men visst känns det skönt att slippa känna det där ha-begäret....något jag inte har råd med just nu:)

Själv köper jag musli inne på ica i st pers-gallerian.....där har de en avdelning där du blandar ihop din egna musli.....och det mesta finns att välja mellan....så det är ett tips om du inte redan sett det!!!

Kramar

Anonym sa...

jag älskar verkligen mûsli, tröttnar aldrig. jag gillar ju start fullkornslight, eftersom den är så knaprig. men att blanda den med tranbär, russin, torkade fikon och hasselnötter är mumma! :)viktväktarnas chrunchy musli vnailj är också jättegod, blev verkligen förvånad!

Anonym sa...

ja träningspass var det helt klart haha!!

jag är ingen frukostmänniska men försöker att pilla i mig fil med flingor och linfrön (låter nyttigt iaf *hahaha*)

soltrokad kiwi? har jag aldrig sett :D

Anonym sa...

Nä du, jag äter alltid gröt på morgnarna!

Anonym sa...

pinjenötter funkar bra!

Anonym sa...

Frukost är mitt favoritmål. Äter alltid fil, men med köpes mysli. Just nu vill jag absolut ha torkad ananas i.

Katja Kristoferson sa...

Jag vet inte om du kommer att tycka att det här tipset är så kul, men du kan ju prova att torka egna grejer =)
t ex blåbären blev jättegoda, jordgubbarna har du smakat.