onsdag 8 oktober 2008

Ja, jag avslöjar

...jag är ett H&M-offer. Åtmistone slog det mig när jag skulle göra den här utmaningen som jag fick av Hanna:

1. Hur mycket slösar du ungefär i månaden på kläder, smink och skor?
Runt 2 000 kronor skulle jag tro, i snitt åtminstone.

2. Dyraste plagget/skorna du köpt?
Min goretexjacka från Tierra, kostade 4 800 kronor - lite i överkant enligt mig.

3. Bästa fynd i år?
Min svarta kofta med 3/4-ärm i skön silkesblandning från H&M. Så himla prisvärd! Använder den jämt, den är lagom varm och snygg (se bild till vänster).

4. Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?
En nyinköpt kofta från H&M som jag kanske ska skicka tillbaka - den är lite stickig nämligen.

5. Hur många par skor har du hittills köpt under 2008?
Oj, inte många - är dålig på att köpa skor och när jag väl köper blir det ofta dyra skor, för jag inbillar mig att de håller bättre. Totalt 4 par har jag köpt i år.

6. Om jag gav dig 1 000 kronor, vad skulle du köpa för dem?
Jag skulle nog köpa något från Whyred, Acne eller Hope - märken jag länge spanat på men inbillat mig att jag inte haft råd.

7. Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?
Om det är en bra jacka - uppåt 3 000 kronor.

8. Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shopping runda, för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?
Nej, jag handlar ju nästan bara på H&M...

9. Spara eller slösa?
Spara och slösa om vartannat, ibland i femminutersperioder =)

10. Dina fem senaste köp?
1. Stretchig kavaj från H&M
2. Leopardmönstrad fleecejacka från Klingel
3. Svart kofta med rosettfickor från H&M
4. Stuprörsjeans med hög midja från Gina Tricot
5. Svarta kängor från Vagabond

Skickar vidare utmaningen till Alexandra, Caroline, Lia, Miss Agda, Mia och alla andra som känner sig manade.

, , , , , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

då är vi två:) nästan alla mina kläder kommer från H&M, jag tycker dom har allt och funkar i alla lägen till ett bra pris

Miss Agda sa...

Självklart kommer jag att anta utmaningen, men det blir antagligen tidigast sent ikväll eller imorgon kväll.... Jag vill nog inte ens veta själv hur mkt pengar jag lägger på shopping :(

Anonym sa...

svar:

men snälla petra, kan du förklara för mig vart du får all energi ifrån? jag orkar knappt gå utanför dörren när jag kommer hem efter jobbet och jag förstår inte hur du orkar med allting efter så lååånga dagar? du är tokig! :) men du får gärna skänka lite energi till mig:)

Anonym sa...

ja viist va dem..å jätte sköna oxå:)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Rolig utmaning där :)
Hoppas du får en bra dag!
kram!

Anonym sa...

vilken bra lista :D

(svar) jo det kan nog gå även om man inte har så mycket hår :) jag har väldigt tunnt men det går ändå.

Anonym sa...

Tack ändå för du utmanade mig :-)
Jag trodde att du shoppade för mer än så, hi hi Du är ju alltid så snygg!

Anonym sa...

kul att läsa om dina vanor..

Hanne sa...

Du er virkelig dyktig til å finne fine klær:)

Marta sa...

fasen, trodde inte det var du på bilden. : ) det var en komplimang. : )

om du vill veta lite mer om mig så har jag ngr listor i min blogg, inte så lång ner i den. : )

Anonym sa...

Haha, vem är inte en H&M-junkie?!

Snygg klädsel, skorna ser coola ut och det är grymt med lila ben!