måndag 6 oktober 2008

Aldrig, aldrig, ALDRIG - i hela mitt liv


Kollar just på Kanal 5:s dokumentär "Färjan" och kan inte låta bli att tycka att det är lite charmigt att de lottar ut en kryssning i anslutning till programmet. Jag menar - finns det ett sämre sätt att sälja in en Finlandskryssning på? Efter att ha sett så många gapiga, fulla, pinsamma och allmänt korkade människor på ett och samma ställe har jag bestämt mig - ALDRIG att jag kommer att åka på en sådan resa. Aldrig i livet.

Någon som tycker annorlunda kan ju försöka omvända mig...

, , , , , , , ,

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar! Det värmer så. ;)
(Den där serien är verkligen avskräckande, jag håller med dig!)

Miss Agda sa...

Men om jag skulle övertala dig att åka på en shoppingresa till Helsingfors? :) Båten är ju billigaste transportalternativet och då blir det mer pengar över till shopping.

Synd att jag missade avsnittet (missar ju allt som går på TV ha ha), ska försöka kolla nån gång..

Anonym sa...

jag har åkt med min familj ett par gånger och det har vart mysigt :) men i syfte att festa skulle jag ALDRIG ta färjan :P jo, jag har slutit kroppsfred många gånger förut. man får fortsätta kämpa, jag tänker inte ge upp!!

Rosa Hemmet sa...

Haha.. Kan ju faktiskt bara hålla med dig, det är inget jag heller hade velat uppleva. Snygg kavaj du klickat hem! Ha det grejt donnan :)

Katja Kristoferson sa...

eller om jag övertalar dig att vi ska göra ett galet reportage? det finns countrykryssningar =)

Anonym sa...

haha, nej jag skulle heller aldrig sätta min fot på en finlandsfärja! en kryssning i medelhavet eller något sådant hade dock varit trevligt. ;)
tycker att serien är väldigt underhållande, men som du säger avskräckande!

Anonym sa...

Håller med dig! Har varit på en, första och definitivt sista! Värsta upplevelsen nånsin, och inte kan man åka hem heller, som man annars kan göra om man är på en trist tillställning. Lilla hytten känns som en liten, otrevlig bunker! Hua..

Anonym sa...

Känner som du.
Jag blir dessutom lite rädd, tänker på de som är på tok för packade för sitt eget bästa. Vad händer med dem vid ett olyckstillbud? Om de ligger helt däckade någonstans? Ingen säkerhet där inte.

Anonym sa...

Jag såg också programmet. Efter det avstår jag med. Vad sviniga folk är.

Pia Wester sa...

Håller med, det är ju verkligen ingen positiv pr direkt.

Anonym sa...

jag kunde inte sagt det bättre själv alltså! jag tycker det är nästan sorgligt alltså, ursch! sen tycker jag inte riktgt om vatten å båtar sådär heller, så det blir liksom en kombination som gör att jag håller mig långt långt borta:)

Anonym sa...

Haha! Har aldrig åkt på en Finlandskryssning heller, och första avsnittet av "Färjan" lockade ju inte direkt till bokning av resa (missade avsnittet igår - får kolla in det på femmans hemsida).

Samtidigt känns det lite synd - det är trevligt att åka båt i rätt sällskap (kryssade till Tallinn i somras - resenärerna dit var dock något äldre och mer väluppfostrade än vad finlandsresenärerna verkar vara).

Anonym sa...

Jag har åkt fram och tillbaka flera gånger...till min släkt men aldrig åkt på någon "partybåt" det lockar inte det minsta...sänker mig inte ens att titta på programmet...då dåligt tycker jag det verkar.

Anonym sa...

Jag har varit på två sådana resor och det har aldrig varit något problem med för fulla människor där inte. Haha, så märkligt. Jag har alltid haft jättetrevligt både på båten och väl i Finland. Jag kan faktiskt rekommendera en sådan resa, supermysigt! :)

Magda Gad sa...

ahhhh.... I hate it! verkligen. viss skillnad från att vandra i fjällen... :-) kul blogg du har förresten.