söndag 28 september 2008

Varumärkeskontroll

Bild från Vagabond och H&M

Fick en utmaning från Alexandra som går ut på att berätta vilka varumärken som dominerar ens vardag. Här kommer mina svar:

KLÄDER
Skor: Vagabond.
Sneakers: Färgglada retro från Reebok.
Jeans: Gina Tricot.
T-shirt: H&M.
Underkläder: Trosor och bh:ar från Victoria's Secret och Calvin Klein.

ACCESSOARER
Väska: Timbuk2 messengerbag.
Plånbok: Fjällräven.
Solglasögon: En mängd, däribland glaciärbrillor från Cébé och ett vitt och ett svart par från Madonna for H&M.
Klocka: Citizen med solcellspanel.

TEKNIK
Tv: Platt-tv från Samsung.
Stereo: Ingen, kopplar datorn till högtalarna och krämar på.
Mobiltelefon: Nokia.
Mp3: Japp, iRiver såklart.
Dator: Privat pc från forntiden samt jobb-mac med namn MacBook Pro.

BADRUM
Tandkräm: Sensodyne.
Tvål: Sniktvål från Ica Maxi.
Parfym: Stella McCartney.
Medicin: Esberitox.
Vitamin: Fiskolja (varumärkena varierar).
Huvudvärkstablett: Ipren.

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Dricker nästan aldrig mineralvatten.
Vin: Rött och fruktigt, gärna Cypress.
Bröd: Mammas hembakade eller Fazers ekologiska.
Glass: Ben & Jerry's.

HEMMA
Säng: Ikea.
Lakan: Turkosa, gröna och vita - mest från Ellos, Hemtex och Ikea.
Espressomaskin: C3, men ska snart byta till perkulatorbryggare.
Kylskåp: Electrolux.

FÄRDMEDEL
Bil: Har ingen, men drömmer om en Porsche.
Taxibolag: Uppsala taxi.
Cykel: Monark.

ÖVRIGT
Frisörsalong: Estetica.
Bank: Handelsbanken.

Nu skulle jag vilja skicka den här utmaningen till Hanne, Lia, Solli och Mia.

, , , , , , ,

5 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Rolig utmaning!
Hoppas du får en bra dag!
Kram!

Anonym sa...

jag tänker också knipa den där utmaningen, hehe;)

Hanne sa...

Da har jeg også svart på utfordringen:) Når det gjelder Asos så er jo ikke Norge medlem av EU, så vi må betale toll på alt vi bestiller fra andre land:( Og tollgrensen er på 200 kr, så da er det ikke mye man kan bestille tollfritt;) Veldig veldig dumt!

~ Eva ~ sa...

Den Vagabond-kängan gillar jag!
Börjar tycka att jag gjorde något dumt förresten...jag slängde mina fina mormorskängor...

Anonym sa...

Vagabond har seriöst de finaste skorna någonsin nu i höst/vinter. Köpte ett par kängor här om dagen och jag är seriöst förälskad! :) Kram.