tisdag 23 september 2008

Acne - inte bara ett coolt klädmärke


En av få ansiktskrämer som inte täpper igen porerna på mig.

Blondinbella har bloggat en hel del om sina akneproblem och hur hon nu går på behandlingar för att bli kvitt sina akneärr. Bra, tycker jag, att hon tar upp det här problemet som är vanligare än man tror. Själv har jag stenkoll på folks hy eftersom jag under en lång tid led av detta.

Minns ångesten över att möta mitt knallröda, prickiga ansikte i gymmets spegel efter ett hårt pass. Minns rädslan för att ta i på träningspasset för att undvika att bli svettig och att finnarna då skulle synas ännu mer. Minns timmarna av intensiv sminkning framför spegeln på morgonen - hur man än pudrade och kletade vägrade de där jäkla prickarna att försvinna.

Till slut fick jag medicin utskriven av läkare som äntligen knäckte akneeländet - och mitt liv som social person kunde äntligen börja.

, , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, fy vad det var jobbigt i tonåren. Man hann aldrig i kapp och bli av med de gamla förrän det kom nya. Jag har hellre rynkor faktiskt. :)

Anonym sa...

usch vad jobbigt. kan bara föreställa mig hur det måste kännas. har haft tur med min hy, tack mamma för det ;)

Anonym sa...

dålig hy drar verkligen ner självförtroendet enormt.. i've been there! jag blev av med finnarna då jag började äta p-piller, inte den bästa metoden kanske!
ja den där lindexkoftan ser ju ursnygg ut, måste kolla på den i butik! jag använder faktiskt knappast några produkter till mitt hår, jag tror att det blir snyggast och inte slitet av att låta det vara naturligt :)

Anonym sa...

Har testat den krämen med men den funkade inte alls för min hy. Gäller verkligen att leta sig fram till det som funkar just för en själv :)

Anonym sa...

ja denna hyn är ju ett ständigt dilemma känns det som. själv har jag inte och har inte haft heller så mycket finnar och sådär. däremot så blir jag aldrig klok på min hy. ibland är den hur torr som helst och sen helt flottig. känns aldrig som att jag hittar rätt produkter. du kanske har ngt tips? :)