torsdag 25 september 2008

Funkar den på kontoret?

Bild från Monki

Jag är passionerat förälskad i min nya kjol från Monki. Jag gissar att det är fler som kollat på den och kanske rent av köpt den? Med tanke på att designen är lite nyskapande undrar jag hur många som kan tänka sig att ha den på jobbet?

På mitt jobb finns det knappt någon klädkod. Jo, hyfsat hel och ren ska man väl vara, men här finns gott om manchesterbrallor och skinnvästar. Men om man jobbar på en arbetsplats med strikt klädkod, skulle den här kjolen funka då?

, , , , , , ,

16 kommentarer:

Anonym sa...

Den var riktigt fin. En kjol som passar till det mesta. Om jag hade "vanliga" kläder på jobbet och inte arbetskläder så skulle jag definitivt använda denna.

Anonym sa...

jo det tycker jag. Den är ju svart och ser ju clean ut liksom. Prova med någon söt blus till.. =)

Katja Kristoferson sa...

Jag skulle absolut ha den på jobb... Kanske inte en dag som denna, när jag sitter i mitt lilla kontorskrypin men definitivt på ett möte eller ett fotojobb som inte kräver krälande på golvet eller utomhusvistelse.
Jättejättefin, jag tror jag ska köpa en när jag kommer ner!

Mia sa...

Härlig, kan man få för många klassiska svarta kjolar? Det tror jag inte.

Vilken tidning arbetar du på och med vad?

Kram Mia

Anonym sa...

Var ju jättefint, perfekt till liten, nätt blus t ex.

http://www.tradera.com/FredPerrydamsneakersskorstrl38nya-auktion-72436760

http://www.tradera.com/AmericanApparel4stribbadelinnenstorlekS-auktion-73468305

Anonym sa...

Den var skitfin och skulle säkert funka på ett ställe med striktare klädkod :)

Anonym sa...

ja aboslut! tillsammans med en vit skortblus coh en kofta! tänk förr, typ sekreterar jobb under 30- och 40-talet, då var det ju höga kjolar och pennkjolar som gällde ;) och ja, matvete är nog mitt favorigry, så saftigt. har tröttnat lite på bulgur...:P

Hanne sa...

Den så classy ut synes jeg, så den kan du fint bruke:)

Anonym sa...

Den där skulle jag kunna tänka mig att ha på jobbet - jättefin!

Anonym sa...

Skulle passa utmärkt här i vårt kontorslandskap. Bara den inte är för kort..
/ Ulrika
colorelle.blogg.se

Miss Agda sa...

Har idag haft den på jobbet där killar bär kostym osv och den funkar bra. Det enda är kanske att den blir lite kort (åker upp) då man sätter sig, men jag älskar den hur som helst!!

Anonym sa...

Jättefin och funkar jättebra..

Anonym sa...

Det tycker jag absolut!!

Miss Agda sa...

Svar: Min kjol är svart. Det är nog blixten som gör att den ser lite grå ut

Anonym sa...

Jätte, jättefin! Visst har inte Monki webbutik?

Anonym sa...

Den är jättefin och passar utmärkt att ha på jobbet! Hur mkt kostade godbiten?