lördag 20 september 2008

Blä-blus

Bild från Lindex

Ni vet Lindex-blusen som jag bloggade om att jag klickat hem? Hur bra satt den då... Samma visa varje gång. Jag hatar att ha storlek 42 över axlarna och 36 i midjan och nertill. Min y-formade kropp är en kvarleva från min tid som simmare när jag var yngre och den verkar vara omöjlig att bli av med. Ibland vill ju även jag kunna klämma mig in i en söt blus. Nej, blä för blä-blusar... Så tyvärr, Rocketqueen och ni andra - ni kommer inte få se mig i den här blusen.

Några andra med samma problem? Var shoppar ni snyggt sittande blusar?

, , , , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

svar: tack sötnos! :) vad händer idag då?

Anonym sa...

Det problemet känner man igen *s* och ärmarna är dessutom en halv meter för långa för lilla mig!

Anonym sa...

Jag har stor byst och breda axlar men smal midja. Det är jättesvårt att hitta jackor, klänningar och blusar som passar - så det är därför jag alltid har trikåkläder :-)
Lite trist.
Synd att du inte kunde ha blusen för den var verkligen jättesöt!

Anonym sa...

Ah, kul att hitta en annan gammal simmare som vet hur tråkigt det är med breda axlar! Har samma problem själv. /Emma

Anonym sa...

Du skrev i min blogg att du utmanat mig. Hittar inget hur mycket jag än letar???!!!!

Anonym sa...

Vad jobbigt!
Den som var så söt.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

för mig är problemet tvärtom. De flesta blusar är för stora. jag vet inte vilken sorts kropp man skall ha för att de skall sitta perfekt.

Anonym sa...

Du verkar ju som en mycket klok tjej, bygg en :D?
Puss.

Anonym sa...

Tyvärr inga bra tips! Trist..men jag passar nästan inte i några blusar jag heller! Kram

Anonym sa...

vad trist att den inte passade! har tyvärr inga tips.. :(

Anonym sa...

Äsch, men vad tusan då! Tur att Bondelid och GT är så bra!