söndag 14 september 2008

Min nya supergröt

Bild från Frebaco

Min nya powergröt är gjord på havregryn med quinoa, en trevlig bekantskap som jag hittade när jag handlade inför fjällturen. Gillar konsistensen på den här gröten och kan varmt rekommendera att strössla över lite gojibär och blåbär före servering. Rena hälsobomben som motar bort alla elaka förkylningsbaciller. En annan god variant är att blanda osockrat blåbärssoppepulver i gröten. Mums - längtar redan till frukost...

, , , , , , , , ,

14 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså jag är ingen grötfantast men det där tror jag att jag skulle gilla!

Anonym sa...

va gott! här hemma äter vi ofta gröt, havregrynsgröt då. men det är ju alltid roligt med lite nytt som är lika nyttigt! tack för tipset! :)

Anonym sa...

Mitt nya hälsosamma liv innefattar havregrynsgröt på morgonen. Så den här sorten kan kanske vara något att variera med.
mvh smillasplats.blogg.se

lina sa...

Den är jättegod den där blandningen, gillar också framförallt konsistensen!

Anonym sa...

Låter mycket, mycket trevligt. Så får man i sig protein också. :)

Anonym sa...

Sv: Åh tack hjärtat! Ja man vill ju gärna ha feedback! =)

Kram på dig

Anonym sa...

Det verkar som något för mig :-) Ska köpa det imorgon!

Anonym sa...

Den där låter bara hur god som helst. Tack för tipset! :D

Anonym sa...

hmmm... om jag börjar äta det där så kankse jag inte sitter här på jobbet å längtar hem till min kudde lika mycket...!
lite energi skulle inte skada här bakom tangentbordet!

Anonym sa...

hmmm... om jag börjar äta det där så kankse jag inte sitter här på jobbet å längtar hem till min kudde lika mycket...!
lite energi skulle inte skada här bakom tangentbordet!

Anonym sa...

Den har jag inte sett.
Kanske får bli att testa den nästa gång jag köper gröt =D Tack för tipset !

Anonym sa...

Wow vilket tips! Ska jag genast kolla efter i min butik :) Tack!

Anonym sa...

Måste testas! /Emma

Anonym sa...

Jag köpte den andra sorten , havre & korn, Och det är absolut min nya favorit .. Smakar lite som risgrynsgröt med kanel i, lovely !