onsdag 24 september 2008

1 av 3 går inte till jobbet osminkad

Bild från Make Up Store

Gå till jobbet osminkad? Otänkbart för en tredjedel av er läsare, enligt en nyligen genomförd enkätundersökning här på bloggen. 4 av 10 kan däremot tänka sig att möta kollegorna utan makeup.

Själv kliver jag helst upp i god tid på morgonen så att jag hinner lägga en basmakeup med lite ögonskugga, kajal och mascara. För mig är det viktigt med färg runt ögonen, annars känner jag mig väldigt naken. Att jobba osminkad är inget hett alternativ för mig, något som hängt kvar sedan tonåren då jag drogs med jobbiga akneproblem.

Hur är det med er? Sminkar ni er innan ni går till jobbet och hur ser makeupen ut?

, , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

jag förstår verkligen att det kan bero på vilket slags jobb man har. jag som jobbar inom vården behöver inte lägga så mkt energi på det, som vissa andra kanske som behöver se någorlunda representabla ut haha;) nej, men du förstår nog vart jag vill komma.

jag går kanske inte helt osminkad till jobbet varje dag, men då blir det bara mascara och rouge annars känner jag mig så blek. men vissa mornar när man börjar kvart i sju, orkar jag bara inte bry mig. tror inte mina gamlingar heller gör det;)

Anonym sa...

Foundation och mascara. Sen varierear det. Ibland rouge, ibland inte. Men oftast är jag inte så där superdupersminkad.

Miss Agda sa...

svar: du, jag åker till FI nästan varje vecka nu, så du får lägga en saltlakritsbeställning inför nästa veckas resa:)

KATE sa...

Smink? absolut! Solpuder är mitt måste :) För färgens skull :)

Du.. Har en utmaning till dig, om du är sugen!

Anonym sa...

jag har nog aldrig gått osminkad till jobbet...men det hade varit så skönt att kunna göra det! En vardagsmake-up för mig är en bas med mineral-make-up, ögonpenna, ögonskugga, solpuder och ögonbrynspenna...that's it!

Anonym sa...

Om jag orkar sminka mig så brukar jag använda brun ögonskugga, rouge, mascara och lite läppglans. Men oftast så åker jag osminkad.

Anonym sa...

nä, jag vill helst inte visa mig ute alls utan smink..
ibland, enstaka ggr blir det endast mascara, men annars använder jag puder, rouge, kajal & mascara.. ibland ögonskugga.

Anonym sa...

Hehe, ja jag sminkar mig alltid! Massor! Fast väldigt varierande, det är nog enda kännetecknet.

Hanne sa...

Jeg sminker meg alltid før jobb, litt lett fondation, mascara, eyeliner og litt solpudder. Kjenner meg så mye freshere da:)

Anonym sa...

Jag sminkar mig i princip aldrig, använder mascara typ 2 gånger i månaden. Läppglans när jag kommer ihåg det, typ 1 gång i veckan...
Och då har jag ändå ett jobb där jag möter folk hela tiden

Fåfängan sa...

Jag sminkar mig alltid...inte så det syns kanske,men jag måste alltid ha foundation, mascara, kajal.

Anonym sa...

En vanlig dag på jobbet är det puder, läppstift och mascara som gäller. Prioriterar att sova så det är lite ont om tid på morgonen... Oftast åker läppstift på först i bilen o mascaran på toaletten när jag kommit fram... :)