tisdag 16 september 2008

Vacker utan plattång?

Skärmdump från Expressen

I senaste numret av Veckorevyn visar ett antal kändistjejer upp sig utan smink i syfte att visa att man duger som man är. Bra initiativ, tycker jag, även om man måste förstå att många känner sig tvingade att använda smink på grund av flammig hy, finnar och annat. Jag var själv "sminkberoende" i många år på grund av blommande akne. INTE kul och jag skulle definitivt inte ha velat visa mig osminkad då.

Det jag efterlyser är istället en liknande artikel där kändisar visar upp sig utan fixade frisyrer. Hur ser de ut om de bara ställer sig i duschen och sedan låter håret självtorka? Det skulle jag vilja veta. Jag kan berätta hur jag ser ut: Håret trasslar sig nåt förfärligt och liknar mest svinto. Nä, jag är beroende av fönen och plattången och fasar för de perioder då jag är ute i fjällen och vandrar och inte har med mig dessa nödvändigheter. Då blir det att gömma håret i en mössa.

Någon annan som är plattångsberoende? Och som kanske har något bra tips på hur man tar sig ur detta?

, , , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja plattången kan vara besvärlig ibland, innan jag klippte mig roktigt kort användes den flitigt. Och topparna blir alldeles knorriga och matta. Sen gick den sönder...Haha, så mitt tips är väl typ, att hoppa den trasig?

Finns säkert bättre knep, som att investeria i produkter som gör håret skönt utan tången.

Anonym sa...

mitt hår är självlockigt och jag gillar det inte så värst, plattången är en kär vän:) det skulle vara riktigt intressant med en sådan artikel, för jag tycker det är konstigt att folk fortfarande inte förstår hur stylade kändisar osv är egentligen. vem skulle inte kunna se ut så med en personlig stylist liksom?

klart man kan köpa bra produkter till håret för att inte använda plattången jämt, men mitt hår är tjockt och lockigt, och jag gillar det inte. har man sen bra produkter istället som är värmskyddande, så gör det inget att använda plattången varje dag tex. :) som tur är, haha!

Miss Agda sa...

Jag måste vara den enda som aldrig provat en plattång! Jag är inte för fönar och grejer, men min nya frisyr kräver det egentligen. Blir uppsatt hår 9 dagar av tio och den tionde dan, då tar jag fram fönen....
Svar: Jag shoppade på Gina Tricot idag, inte HM. Vi får ta en lunch snart, tycker jag! :-)

Ps: var på Publik förra veckan- grym lunchrestaurang (och dyr tyvärr)!!

Anonym sa...

Vilket bra intiativ! Men det är ju som du säger med, svårt att känna sig bekväm utan sminket om man har tex problemhy..

Anonym sa...

Jag håller med att det är ett bra initiativ. Jag är inte platttångsberoende men sminkberoende är jag allt. Det har blivit lite bättre sen jag träffade Tommy, men bara lite :) Kram Sandra

Anonym sa...

coolt :D starkt av dem!

KATE sa...

Å vad hon Linda är vacker! Tyvärr har jag inge bra tips till platttångs beroendet.. Bara att tvätta håret 2ggr i veckan, o massa inpackning. Brukar funka för mig :)

Ellas Inspiration sa...

Vilken kul idé! Behövs verkligen i dagens samhälle. En liten rolig berättelse som hände under min trip till USA. Tjejen som satt i receptionen på företaget jag besökte var just "plattångsberoende" men den måndagen jag kom dit hade hon bestämt sig att nu får det vara slut! Så hon dök upp med jättelockigt hår och det blev kaos. Hennes hår var samtalsämnet hela veckan och kommentarerna var BARA positiva. Vi myntade ett eget utryck för de som gärna ville känna på hennes lockar; "scrunchees"...

You can do it!!!

Kram Karin

Anonym sa...

Bra initiativ! Jag behöver också platta eller locka håret för att det ska se bra ut. Men jag är så trött så jag prioriterar att sova lite extra på morgonen istället. Har i en liten klick av en produkt jag glömt namnet på och borstar istället. Knallrosa tub med svart lock... Finns hos frissan... Använder varje morgon, men vad sjutton heter den..? Fuzzy någonting..? Nämnde jag att jag är trött på morgonen..? ;)

ps: Tack för att du tyckte till om tapet! Det uppskattades!

Anonym sa...

Tur att vi hade så många huvudbonader på fjället? Hur många hade du? Har vi slagit rekord?