onsdag 17 september 2008

Gudomlig choklad


Älskar du liksom jag mörk choklad? Då har jag två goda nyheter, nämligen de underbara, rättvisemärkta chokladkakorna från Divine Chocolate. Idag inhandlade jag "Fruit and nut dark chocolate" och "Mint dark chocolate" (på Hemköp i Åhléns City) och tycker att båda är toppengoda. Båda har en kakaohalt på ungefär 70 procent, vilket jag tycker är lagom mycket - annars blir smaken för bitter. Till helgen tänkte jag överraska älsklingen med lite choklad och god dryck till, men nu blir det väl ingen överraskning eftersom han säger sig följa den här bloggen...

, , , , ,

13 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar choklad, i alla former! vill inte heller ha mer än 70%, det smakar inte alls gott då. Men vilka fina omslag det var på dom, vart sjutton kan man köpa dessa godbitar?

och du, jag håller med dig. det är inte alls roligt när ens sambo är borta sådär. Vart har han tagit vägen karln din? Min ska åka till sardinien och klättra nästa månad, det är bara en vecka..men det ser jag inte framemot..hehe;)

Anonym sa...

Låter spännande! Ska leta efter dem nästa gng jag handlar. Super att de är rättvisemärkta ;o)

Anonym sa...

Det var jag också i många år, gick bara på jympapass, men nu är det mer tvärtom. går bara på antingen yoga, skivstång lr spinning när jag är på friskis:) man har väl sian perioder helt enkelt:)

OK, då ska jag kika om dom finns på hemköp här i stan;)

Nej vad tråkigt med pendling! men ibland har man väl inte så mkt att välja på. vad jobbar han med?

Anonym sa...

min kille bor just nu i bangkok:(
kanske ska testa den där chokladen då.. kolla gärna in min blogg och webshop:D

Anonym sa...

OJ såå gott dt låter

lina sa...

Åh, jag älskar mörk choklad. Dessa var nya för mig, måste hålla utkik!

Anonym sa...

Åh,dessa måste jag testa! =)

Anonym sa...

Å vad bra, har en ganska stor svaghet för just mörk choklad!

Anonym sa...

Åh mörk choklad, sitter och dregglar lite. Attans, är allergisk mot nötter! Magnum premium 86% tycker jag är underbart god dock!

Anonym sa...

ja dom är riktigt snygga=) Tack, det gick rätt bra!

Anonym sa...

Hehe ja, det finns ju så otroligt mycket fint på Forever21 :)

Anonym sa...

Vilket bra tips! Måste jag pröva någon dag!:)

Anonym sa...

De lät goda, men vad är det för frukter i ? Inte russin eller ananaas får jag hoppas (A) haha