torsdag 18 september 2008

Nytt på müslifronten


Frebaco har kommit med två nya müslisorter som de kallar "premiummüsli". Båda är baserade på KRAV-godkända råvaror och är nyckelhålsmärkta. Den röda förpackningen heter "Äpple, kanel och honung" och den blå "Tranbär, blåbär och vanilj". Jag har provätit båda och tycker att de smakar sådär. Inget vidare tuggmotstånd och lite menlöst utseende och smak. Hade väntat mig lite mer av en så kallad "lyxmüsli". Men godast av de två är i alla fall den högra, tycker jag. Vanilj i müsli är underskattat!

, , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar müsli. Äter det varje kväll! Den där quinoa-havregrynsgröten kunde jag inte hitta i min affär. Men dom kanske inte har fått in den ännu.

Micke sa...

oj har du inga manliga läsare? det låter sorgligt. Tur jag finns.

Jag tycker det är viktigt att man bloggar om det som känns rätt för tillfället..
Jag själv är en sjuk impulsiv bloggare och försöker vara djup på ett humoristiskt sätt.

Anonym sa...

Jag har problemet att de flesta müsli innehåller russin, så jag har inte hittat min favorit än.

Svar: Jag flyttade ner för en vecka sen. Kan säga att jag trivs väldigt bra både i lägenheten och staden. Tänkte ta en ordentlig shopping tur idag, men istället blev det en ordentlig magsjuka istället. Nåväl då kan jag shoppa till helgen istället. Kram Sandra

Anonym sa...

ja, viktväktarnas musli med smak av vanilj är underbar! synd att dom itne var så goda dom där, jag tycker också tuggmotstånd är jätteviktigt!!

lina sa...

Tuggmotstånd ska det va! Jag är ingen stor konsument av febacos produkter. Bortsett från havre/quinoa gröten, har jag blivit besviken allt för många gånger, tror knappast jag testar dessa heller faktiskt.

Anonym sa...

Tack, de va väldigt mumsigt:)!