tisdag 1 juli 2008

Beslutsångest!


Nu handlar det inte om något lättvindigt som val av partykläder eller skor. Nej, nu handlar det om val av ett hem. Och inte vilket hem som helst - utan ett hem i tyg som ska skydda mig från stormar, snö, ösregn och brännande sol, helst i många år framöver. Bäst erfarenhet sedan tidigare har jag av Hillebergs tält, så ett sådant kommer det att bli nu också. Men problemet kvarstår - vilken modell ska jag välja?

1. Nammatj GT med förlängd absid och Hillebergs mest mångsidiga tält (jag vill ju kunna använda tältet på allt från kajakpaddling till vintertältturer på skidor).

2. Keron, som är tillverkarens flaggskepp och där komforten satts i främsta rummet. Något tyngre (3,9 kg inkl tältpinnar i 3-mansversionen), men samtidigt med odiskutabelt bäst utrymme av de tält jag tittat på. Till nöds kan man fyra personer sova hyfsat bekvämt i detta tält (jag vet, för jag har provat :-)

3. Nammatj har generöst tilltagna absider samtidigt som vikten är låg (endast 2,8 kg). Liksom övriga modeller är priset ganska högt (5 250 kr), men det ligger ändå hyfsat låg i jämförelse med andra modeller.

Slutsats - just nu lutar det åt nr 3 i rött!

Andra bloggar om , ,

2 kommentarer:

Sandra / Vit design sa...

Jag kan förstå att du har beslutsångest, det skulle jag också haft.

Svar: Åh vad avundsjuk jag blir! Tur att vi flyttar söderut till hösten :) Kram Sandra

Anonym sa...

Å det var inte lätt, jag skulle nog också gå på färg! Rött e klart snyggast! :o)