torsdag 17 juli 2008

Livsfarlig läsning

Vi åker ju ner till Palma med charterflyg och därför damp det idag ner en katalog i brevlådan. "Airshoppen" heter katalogen, fullproppad med saker man kan beställa och som levereras i flygstolen vid avresa. Parfymer, sprit, smink - you name it. Däribland parfymen till vänster som jag spanat in vid flera tillfällen, men avstått från att köpa på grund av priset (798 kr för 60 ml). I "Airshoppen" kan man köpa samma parfym för 598 kr, men frågan är vad man betalar för? Är parfymen så fantastisk? Jag provdoftade på den häromdagen, men det var ju parfym i en provflaska och de är ju oftare mer koncentrerade än den man köper. Någon som testat? Clean finns i flera utföranden, bland annat "clean warm cotton" och "fresh laundry".

(Bild från Blush)

, , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag älskar parfymer!

Glöm inte bort att kolla in vår blogg! Pest eller kolera, vad väljer du? :)

Anonym sa...

Ibland kan det ju vara värt att betala lite extra. Lyllo Er som får åka till Mallorca, mina föräldrar bor där så för mig känns det som att komma hem!!

~Livet i byn

Anonym sa...

Jo, jag vet EN sak man inte kan göra med mördarsniglar- klappa dem mer än en gång! Pröva får du se!

*försöker skaka bort slem*

Anonym sa...

Dom luktar himla gott dom där!Jag har själv jobbat med att sälja parfymer och de var aldrig någon skillnad på testflaskorna och parfymerna, bara det att storleken på testflaskorna brukar finnas i 100 ml :) Det finns dock ETT om... om parfymen finns i både Eau De Parfym och Eau De Toilet så kan testflaskan vara olik det man köper.