tisdag 29 juli 2008

Min pepp-låt

Tänk bort den lökiga videon, slut ögonen och lyssna på den här underbara, instrumentala låten av Simple Minds (när jag var yngre var de mina husgudar och hade de haft vett att lägga av i tid hade de varit det än). Den här låten spelar jag när jag vill ha extra mycket peppning. Det kan till exempel vara när:

1. Träningsmotivationen har försvunnit.
2. Någon har varit orättvis.
3. Jag vill hitta tillbaka till känslan av att stå på toppen av ett högt berg - en känsla som man sedan kan plocka fram när det behövs.

, , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Smart med en peppnglåt, jag har ingen men borde nog skaffa en. Undra vilken som är (ska) bli min?

Anonym sa...

Japp, jag hörde om den korsningen och fasar nu för att exempelvis någon elefant skall få för sig att "roa sig" med någon av mina små sniglevänner...

Anonym sa...

Antar att jag fått dig att spela den här låten massor sista tiden?

//198