torsdag 31 juli 2008

5 livsmedel jag inte kan vara utan


Man kan lätt kalla mig för vanemänniska. Har jag fastnat för ett livsmedel så håller jag ofta fast vid det ett bra tag. Gymglam-Caroline öppnade mina ögon för senaste tillskottet på min måste ha-lista, nämligen Minikeso. Här kommer mina 5 nödvändigaste matvaror:

1. Minikeso - funkar till det mesta. Ihop med färska bär, i yoghurten, till salladen, på mackan.
2. Turkisk yoghurt - perfekt mellanmål ihop med en näve valnötter och lite flytande honung.
3. Valnötter - blir man inte bara smart och ungdomlig av, det är dessutom förbannat gott.
4. Blåbär - naturens främsta hälsopiller fullproppat med vitaminer och antioxidanter.
5. Müsli - jag förbrukar minst en påse i veckan och Saltå Kvarns ekologiska fruktmüsli är en favorit.

Nu är jag nyfiken på era topp 5-livsmedel!

, , , , , , ,

10 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tjo! haha det påminner rätt mycket om saker jag tycker väldans mycket om... Turkisk yoghurt med frysta bär är en riktig höjdare! :) ha det fint

Anonym sa...

*skratt* du tycker om samma saker som jag ju! min absolut-måste-ha-hemma-saker är:

1. Minikeso (jag har det till allt, just nu framförallt på smörgåsen med jordgubbar och sharonfrukt)

2. Frukt och bär (just nu blåbär, hallon, smultron, jordgubbar, sharon och persika)

3. Vaniljyoghurt

4. Polarkraft Extreme (världens godaste bröd)

5. Viktväktarnas fullkornschrunch (apelsin/choklad)

6. Skaldjur

Anonym sa...

Det påminner om mitt bättre jag lista. Tyvärr är den inte så nu men hoppas orka ta tag idet till hösten.
TACK för tipsen om platttång. Dottern tackar.
mvh smilla

Miss Agda sa...

Jag äter också massor med keso, oftast minivarianten. Avocado är också en favorit.
P g a att man ofta har bråttom/ kommer inte på något bättre så blir det väldigt mycket pasta på kvällarna, gärna fullkorn eller färskpasta.
Sedan så är jag tyvärr rätt så beroende av lösgodis......

Hälften nyttigt iallafall :)

Anonym sa...

Tack det samma! Jag gillar din stil väldigt mycket :-)

Mmmm, det var smaskiga saker på din lista. Här är min:

Choklad
Te
Fetaost
Pumpafrön
Fil

Anonym sa...

Ha ha. Exakt så är jag med! Jonas hatar min enformighet...

Anonym sa...

TACK snälla:)!

Ja jag skulle gärna vilja ge dig mer recept men i dessa flyttider ser de mörkt ut ;) De kliar i mina fingrar så jag blir blå, bakabstinens skulle jag tro ;) men håll ut!

Hoppas allt är bra!

KRAM!

lina sa...

Endast 5 är svårt, finns så många livsmedel jag bara måste ha hemma. Skulle nog kunna lista samma som dig faktiskt. Om jag fick lägga till färsk & torkad frukt samt kaffe:)Sötmandlar kan jag inte heller klara mig utan!

Anonym sa...

Mina 5 är:

Mild yoghurt naturell
Icas ekologiska musli naturell
hallon
hasselnötter
linfrö alt solrosfrön

Och de ska helst vara tillsammans. Har käkat det till lunch varje dag i över 1 år!//Theresia

Anonym sa...

Ja, då säger jag:
-bananer: gives me that energy that I need ;o)
-osaltade nötter- nyttig fettkälla med oxå riktigt gott att knapra på!
-kladdiga brownies: för att de är himmelskt goda!
-pain au raisin: för att de får mig att åka till Frankrike bara för att avnjuta dom!
-bovetegröt: mums till frukost, gärna med frukt o nötter som topping

ja, det blev lite nyttiga o onyttiga saker :o)