onsdag 30 juli 2008

Ångest vid tidningshyllan

Några tidningar jag brukar köpa hyfsat ofta.

Inför varje semesterresa står jag inför samma dilemma. Hänger inne på Pressbyrån och vill köpa åtminstone tre glossiga magasin att förgylla resan med. Men vilka ska jag köpa? Bläddrar i Elle och konstaterar att det rör sig om 1,5 kg annonser snarare än om text (annonserna må vara supersnygga men jag har ingen lust att bära runt på dem). Andra tidningar känner jag mig antingen något för gammal eller för ung för. Jag vill ha så mycket läsning som möjligt och så få annonser som möjligt (vet dock att det är en svår ekvation, jobbar ju i tidningsbranschen). Böcker är inget alternativ, tyvärr - har för lite tålamod för det.

Så hjälp mig - vilka tidningar rekommenderar ni en 31-åring med ett gott öga till shopping, träning och friluftsliv?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli spännande att se vad du får för tips... Jag har samma problem. Var är tidningen med shopping, träning, resor o inredning för oss i 30-årsåldern..? Och gärna utan annonser... ;) Idag har jag nappat på ett erbjudande om "Drömhem & trädgård" så borde jag iaf få inredningsbiten fixad.

ps: Nog för att jag också gillar turkost, men jag är nog lite för konservativ för att måla stolen så... :)

Hannele på Hisingen sa...

En pocket av Rosamunde Pilcher skulle du nog fixa.

Anonym sa...

Sv: Självklart blir jag det! I'm your girl!

kram på dig söta!

Miss Agda sa...

Jag skulle nog säga att skippa Fitness iallafall, har varit väldigt besviken på den tidningen på sistone. Damernas + Plaza Kvinna funkar alltid. Själv känner jag mig för gammal för Solo, Glamour och definitivt Cosmopolitan.

Anonym sa...

IForm är oxå en bra tränings/hälso-tidning!

skulle även rekommendera en pocketbok...t.ex. Snabba cash? Den kommer du inte att lägga ifrån dej i första taget ;o)

Puma sa...

jag har samma problem - och jag är inte ens 30... ;-) men jag läser fitness bara för att det är det närmsta jag kommer en riktig träningstidning här hemma. resten av tidningarna hoppas jag över, inte för annonsernas skull utan mest för att det är så mycket köpa, köpa köpa-känsla. och jag har helt tappat den känslan för egen del. mitt tips är att gå till en tidningsbutik där det finns utländska tidningar, och köpa några olika träningstidningar (fast det finns ofta idiotiska annonser i dem) eller modemagasin. av någon anledning är utländska modemagasin mycket mer intressanta än svenska. hoppas ni får mysigt på utlandsresan!! jag är väldigt avundsjuk!!