onsdag 30 juli 2008

Dagens energikick

Slutspurtar inför bikinipremiären på lördag (räknar stenhårt med att kunna ta första havsbadet på någon strand på Mallorca då). Idag blev det ett styrkemedelpass med Lotta - en helt fantastisk jympaledare som är superbra på att peppa, har humor och en musiksmak som jag gillar.

När man jympar ska det helt enkelt vara raka, trallvänliga låtar som Rongedals schlagerdänga, Markoolios "Värsta schlagern", E-Type och liknande. Jag tog i så svetten lackade och baske mig - svettades jag inte mer än det där manliga muskelpaketet strax intill...

Har jympat på Friskis & Svettis av och till i många år, men först på senare tid har jag börjat vara mer närvarande i träningen. Tar man bara i ordentligt och gör alla övningar strikt ger jympapasset egentligen all träning man behöver, såväl kroppsstyrka som smidighet och kondition.

Armhävningar på tårna med spikrak kropp, powerrörelser med armarna istället för menlöst flaxande och ordentlig golvkontakt med svanken under situpsen. Enkla men effektiva redskap som ger snabba och bra resultat!

Bild från www.uppsala.friskissvettis.se

, , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh jösses!! Du är då så himla duktig du :0)Men det ger med säkerhet resultat också.

~Livet i byn

Ida sa...

Vad du är duktig som tränar! Jag ligger mest o jäser i solen nu på semestern ;)

Anonym sa...

svar: tack! de var riktigt goda, så prova baka dom ngn gng!

Vad duktigt att du tränade idag! Inte många som tränar när solen lockar ;o)

Men jag gick oxå direkt o tränade efter jobbet :o)

Då bär det av till Mallis snart för dej! Härligt :o)

Anonym sa...

Ja visst är friskis jympa sverän! Om man tar i ordentligt är det superbra träning :)