fredag 25 juli 2008

Frukostälskarens dröm

Jag är frukostälskare och skulle kunna äta frukostmat hela dagarna. Nyrostat bröd, fruktigt fräsch marmelad, en stor kopp te och ett glas nypressad apelsinjuice... Mmm. Jag är ständigt på jakt efter nya frukostupplägg och min fantastiska kollega Mattias Montin är mannen bakom de fattiga riddarna med citrussallad på bilden till vänster. Jag kan intyga att de är supergoda, för jag har själv smakat dem. Vill ni göra egna hittar ni receptet här.

Ni har väl heller inte missat att det finns massor av härlig frukostinspiration i bloggform? "Simply breakfast" heter en blogg där man dag för dag får ta del av vad bloggaren har på frukosttallriken. Riktigt kul, faktiskt. Nu vill jag gärna ha tips på fler sköna frukostbloggar!

, , , ,

3 kommentarer:

Miss Agda sa...

Du har väl provat grötfrukost på Två Systrar och en kock? En härlig hemtrevlig upplevelse, vår favorit!! Nu har dom dock sommarstängt.

Jo, Audrey är kvar, lite längre ner bara ;-)

Jag har gjort en del smycken på beställning och kommer nog kunna göra några textbrickor och pärlörhängen i höst också trots att jag inte går kursen. Annars har man tillgång till alla maskiner o verktyg på kursen så tex ringar blir omöjligt att göra hemma. Jättekul att du gillade mina smycken! Jag har en massa bilder på mina egna smycken på datorn och kommer nog att lägga upp fler på bloggen

Anonym sa...

Jag är HOPPLÖS vad det gäller frukost Måste lära mig att äta det

Anonym sa...

Åh, jag älskar frukost :-) Det är tanken på frukost som får mig att orka stiga upp på morgonen. Hotellfrukostar är det allra bästa - som himmelriket!