onsdag 16 juli 2008

Jobbig apotekstant

Skulle hämta ut en medicin på apoteket häromdagen och det var en högst obehaglig upplevelse. Jag hade ett e-recept, så jag skulle uppge mitt namn, personnummer och visa legitimation. Varpå apotekstanten gapar ut namnet på min medicin så att det knappast kan ha undgått någon vad det var jag skulle hämta ut. Suck. Jag trodde att åtminstone apotekspersonal hade lite koll på hur man beter sig när man betjänar folk som ska hämta ut medicin, som ju är något väldigt personligt. Hon gapade lika högt till kunden före mig - så jag fick klart för mig att hon skulle hämta ut antidepressiv medicin. Usch, så utlämnande och oproffsigt. Nästa gång tar jag ett annat apotek.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha :o) Ja visst är det underbart med saffran! Otroligt dyrt, 18 kr för 1 gram men det är det ju värt :o) Ush vilken jobbig apotekspersonal, just på ett apotek borde de ju vara diskreta av förståeliga skäl...

Anonym sa...

Ja, det var riktigt oproffsigt gjort!

Anonym sa...

Ja, det var riktigt oproffsigt!