måndag 17 november 2008

Vissa bestämmer sig för att klara maran...


...andra får för sig att haka på lite mer udda projekt som att klara 100 armhävningar inom en viss tid. Jag är en person som sällan behöver ett specifikt mål med min träning - jag drar iväg till gymmet ändå.

Men tävlingsmänniskan i mig vaknade till när jag blev tipsad om sajten Hundred Pushups. Här får man träningstips beroende på sina förutsättningar och eftersom jag med lite vilja klarar ungefär 45-50 armhävningar hoppar jag direkt på vecka 3. På nyårsafton är det jag som klarar 100 repetitioner!

Några fler som hakar på?

, , , , ,

18 kommentarer:

Josefine sa...

aldrig testat med saffran i, kanske vore något till helgfrukosten sådär.

och varför inte haka på armhävningsgrejen, jag ska försöka klara 100 till nyår jag med då!

Hanne sa...

Så dyktig du er:) Jeg kunne nok behøve litt mer armmuskler, trener mest spinning og løping, så kanskje jeg også må teste litt mer pushups... Men 100 innen nyttår kan jeg nok ikke love;)

Anonym sa...

Oh heeeerregud! Klarar du 50 armhävningar!? :) Imponerad! Mina är betydligt mer lätträknade. Jag får se om det kan bli en bonus om jag tränar lite armar, axlar och rygg framöver. Men jag tror jag håller siktet på skidåkningen till att börja med. En sak i taget :) Lycka till med ditt, det är bra att ha annat att fokusera på och få känna att man har sina egna grejer, göra nya, som inte har med det förflutna att göra...

Anonym sa...

Shit, vilken utmaning. Men jag hakar på. Jag är svag för utmaningar ;) och testet visar att jag oxå hoppar in på vecka 3. Känns just nu otroligt mycket med 100 pushups men jag ska bita ihop.

Miss Agda sa...

Nädu, jag håller mig till maran:-) Och nååågra armhävningar till det.
Lycka till, ett ambitiöst projekt!

Anonym sa...

I wish...! ;) Har aldrig varit speciellt bra på armhävningar, men ska trappa upp min vanliga träning lite, får nöja mig med det så länge! En eloge till dig som är så stark! *impad*

Anonym sa...

100 armhävningar?! Skulle vara kanon att klara det! Ska läsa på lite och se om jag antar utmaningen.

Anonym sa...

Wow! Det är inte dåligt!! :D

Toblino sa...

jag e på, klara 2¤10st på jobbet idag så.. haha

min favorit va klart mitten nederst av dina outfits!

natti

Toblino sa...

62 phu.. sova nu!

AnneliH sa...

Åh...skulle aldrig palla...;)

Pia Wester sa...

Varför har jag en trasig handled? Men om jag får köra med push-up-bars så.....;-) (Och helst på knäna!)

Anonym sa...

oj jäklar, du är stark! det fixar inte jag, haha:) så jag får nog skippa det, hahaha! håller mig istället till att komma igång med löpningen igen så snart som möjligt. kom igång bra med det i somras, sen rann det ut i sanden bara. tråkigt, men snart, då jäklar!:)

Anonym sa...

Haha...ja mina 50 armhävningar är ett minne blott....men dom har iaf funnits där....alltid något:)

Jag å A hade ju bestämt att vi skulle köra köpenhamns marathon och vätternrundan nästa år....sen blidde jag gravid....känns som en dålig tidpunkt att ge sig på dom sakerna även om bebisen kommer ut i april:)

Kramar i massor och en massa skratt, leenden, pirr i magen etc till dig från mig:) idag har jag så det blir över minsann!!!!

Anonym sa...

Haha! Låter heeelt galet, och jag har svårt att tro att jag skulle klara av det, men jag ska åtminstone kolla in sidan ;)

Anonym sa...

Jag ska också testa om det funkar...jag har svårt att tro att jag ska kunna göra 100 armhävningar om 6 veckor....nu gör jag knappt 20.

Anonym sa...

Hahaha och jag som skrev om mitt problem med att motivera min träning imorse, klart att jag antar utmaningen!!

Anonym sa...

Jag kör det där redan litegrann. Har tyvärr inte följt programmet exakt eftersom jag hängt på pojkvännen som började före mig. Nu är jag på v.3-passet och har svårt att tro att jag klarar mig förbi det... Kul att höra hur det går för dig! Lycka till. =)