lördag 15 november 2008

Den här kvarnen mal inte långsamt


Bild från Frapp.se

Efter moget övervägande har jag kommit fram till att det inte blir något köp av perkulatorbryggare. Jag tänker fortsätta med min kära mocca press och istället investera i en kaffekvarn. Smaken av kaffe gjort på färskmalda bönor är svårslagen. Helst skulle jag vilja rosta bönorna själv också, men då tar jag mig nog vatten över huvudet under stressiga vardagsmorgnar...

Nu är alltså en La Pavoni Jolly Krom på väg hem till mig. Här är tekniska data för den intresserade: Doseringsmekanism. Kapacitet bönbehållare: 250 gram. Diameter malskivor: 50 mm Antal varv: 1.400 /min. Effekt 95W. Pris 3 899 kr.

, , , , ,

3 kommentarer:

Miss Agda sa...

Hmmm... kanske man skulle ta en sväng till uppsala snart då maskinen har anlänt hos dig.. :) Lär bli grymt gott kaffe!

Anonym sa...

Wow. Själv har jag en liten kvarn från OBH Nordica... Nästa ska både mala och brygga.

Anonym sa...

skönt att jag inte dricker kaffe, det hade blivit dyrt för mig!